جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 بهمن 1392     
افزایش قیمت خودرو حداقلی خواهد بود

 

سرویس اقتصادی «فردا»: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: سال آینده حداقل 40 درصد افزایش تولید خواهیم داشت و تلاش می کنیم با افزایش تولید، هزینه ها را جبران کنیم، بنابراین افزایش قیمت خودرو در سال آینده حداقلی خواهد بود.

 
 

هاشم یکه زارع روز دوشنبه در حاشیه مراسم معرفی 100 شرکت برتر در جمع خبرنگاران گفت: تولید روزانه ایران خودرو در شش ماهه دوم امسال نسبت به شش ماهه اول سال حدود 80 درصد افزایش یافته و پیش بینی می کنیم که تولید نیمه دوم ایران خودرو، دو برابر نیمه اول باشد.

وی سپس اظهار امیدواری کرد که سال آینده با افزایش تولید ایران خودرو، نیاز بازار به خوبی تأمین شود.

یکه زارع در پاسخ به این پرسش که با افزایش شمارگان تولید، قیمت محصولات ایران خودرو تثبیت خواهد شد؟ گفت: تثبیت قیمت نسبت به امسال بعید است، زیرا قیمت خودرو با نرخ ارز گره خورده است.

وی افزود: قیمت خودرو در شورای رقابت براساس ارز 2500 تومانی تعیین شده است، ولی در حال حاضر ما از ارز آزاد سه هزار تومانی استفاده می کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین در خصوص آخرین مذاکرات با شرکت پژو، گفت: قرارداد با پژو تا زمانی که اعتبار دارد، بازنگری نمی شود البته ضمیمه ای برای آن در نظر گرفته می شود.

یکه زارع اظهار کرد: در بحث صادرات، مشارکت در طراحی و سرمایه گذاری با پژو مذاکره کرده ایم و به نتایج خوبی هم رسیده ایم.

وی در خصوص بازنگری در قراردادهای قبلی با پژو نیز گفت: این قراردادها تا زمانی که اعتبار دارند، بازنگری نمی شود.

یکه زارع افزود: قرارداد ایران خودرو با پژو تا سال 2014 اعتبار دارد، البته این مسئله باعث نمی شود که ضمیمه ای به قراردادهای قبلی اضافه نشود.

پژو 405 از رده خارج می شود

مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد: محصولی مانند پژو 405 طی دو، سه سال آینده از رده تولید خارج می شوند، ولی در مورد محصولات دیگر نیز براساس مطلوبیت هر خودرو، ادامه تولید خواهیم داشت.

وی در خصوص جبران زیان وارد شده از سوی پژو به ایران، در مذاکرات جدید، گفت: این خسارت ممکن است از طریق امتیازاتی که ما از پژو خواهیم گرفت، خود به خود جبران شود.

یکه زارع سپس از نهایی شدن مذاکرات با پژو خبر داد و افزود: اگر پلتفرمی از پژو در اختیار بگیریم و از آن استفاده کنیم، به عنوان یک جبران لحاظ می شود.

وی همچنین در مورد حادثه کشته شدن یک نفر در خط تولید ایران خودرو نیز گفت: در شرکتی که 52 هزار نفر پرسنل دارد، ممکن است این اتفاق بیفتد، دو شب پیش در خط پرس ایران خودرو به دلیل یک اشتباه انسانی، یک نفر کشته شد که ما نیز متأسف شدیم.

یکه زارع در خصوص بازنگری فرمول قیمت گذاری خودرو نیز گفت: ما دنبال بحث های منطقی هستیم تا در حق مصرف کننده یا تولیدکننده اجحاف نشود.

وی توضیح داد: ما هزینه های مالی را براساس شمارگان تولید، سرشکن کرده ایم و زیان خودروسازان نیز به همین دلیل است.

به گفته وی، در شش ماه اول امسال 500 میلیارد تومان زیان داده ایم.

مدیرعامل ایران خودرو در مورد برنامه این شرکت برای قیمت گذاری محصولاتش در سال آینده و برنامه های جبرانی رکود فروش، اظهار کرد: سعی می کنیم تولید را به اندازه ظرفیت شرکت افزایش دهیم تا بسیاری از هزینه ها کاهش یابد ضمن اینکه هشت درصد قیمت تمام شده به هزینه های سربار اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تولید همه خودروهای ایران خودرو با زیان روبرو است، افزود: در تیر 93 عرضه خودروی دنا آغاز می شود که قیمت آن بعداً اعلام می شود و علاوه بر این، دو محصول جدید دیگر نیز توسط ایران خودرو عرضه خواهد شد تا هر سال بتوانیم دو محصول جدید عرضه کنیم.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: