جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 مرداد 1395     
بازسازی 30 دستگاه اتوبوس در استان همدان

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی استان همدان گفت: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی به سر می بریم، در جهت کاهش سن فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی همدان طرح بازسازی اجرا شده است.

محمد پور وخشوری افزود: از سال گذشته تاکنون تعداد 30 دستگاه اتوبوس ملکی اتوبوسرانی استان بازسازی شده است و 12 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی نیز در حال بازسازی است که به زودی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: تعداد 267 دستگاه اتوبوس در استان همدان وجود دارد که از این تعداد حدود 230 دستگاه در حال فعالیت می باشند البته 50 درصد از اتوبوس هایی که در ناوگان اتوبوسرانی استان در حال فعالیت می باشند، فرسوده هستند زیرا عمر آن ها بیش از 8 سال است همچنین تعداد 30 دستگاه از اتوبوس هایی که به علت فرسودگی متوقف بودند بازسازی شده و در حال ورود به ناوگان می باشند.

پور وخشوری تصریح کرد: در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استان ، در سال 92 تعداد 15 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شد و در سال 93 نیز حدود 10 درصد از بودجه شهرداری همدان به خرید اتوبوس اختصاص داده شد.

وی با اشاره به ایجاد چند دستگاه اتوبوس مطالعه که مجهز به کتابخانه و باکس روزنامه شده اند، گفت: برنامه سازمان اتوبوسرانی استان همدان بر این اساس است که در کنار بازسازی، توسعه سازی نیز وجود داشته باشد و تا ماه آتی چندین دستگاه اتوبوس دیگر وارد ناوگان می شود.

پور وخشوری اظهار کرد: ایده پارک سوار در استان همدان با استقبال خوبی از سوی مردم قرار گرفت و با انتقال اتوبوس های خیابان شهدا به پایانه سرگذر که جزو مسیرهای پر تردد استان است، بار ترافیکی در این مسیرها 30 تا 40 درصد کاهش یافت.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی استان همدان در پایان افزود: در تلاش هستیم در چند ماه آینده اتوبوس های خیابان اکباتان را نیز به پایانه سرگذر انتقال دهیم و همچنین تعدادی از خطوطی که حومه شهر هستند را به پایانه خط سریع السیر فرات واقع در ترمینال ملایر انتقال دهیم تا به جابجایی راحت تر مسافران کمک شود.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: