جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 مرداد 1395     
بیماران هموفیلی شنا کنند

یک فیزیوتراپ با بیان اینکه ورزش برای بیماران هموفیلی منع نمی‌شود، گفت: بهترین ورزش برای این بیماران شنا است که علاوه بر کمک به سلامت آنها، آسیبی در زمینه ایجاد عوارض بیماری‌شان ندارد.
ایسنا: دکتر محمد باقر صداقت به مناسب هفته ملی "حمایت از بیماران هموفیلی" (اول تا هفتم مرداد) با بیان اینکه در بیماران هموفیلی به دلیل بیماری که دارند به صورت خودبخودی خونریزی‌هایی در داخل بدن ایجاد می‌شود، گفت: این امر موجب می‌شود که این بیماران عمدتا با محدودیت‌های حرکتی مواجه شوند و مراجعه آنها به فیزیوتراپی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در همین راستا بیماران هموفیلی باید دقت داشته باشند هنگامی که حرکاتی انجام می‌دهند فشاری به عضلات و مفصل‌های آنها وارد نشود.

صداقت با بیان اینکه ورزش در این بیماران منع نمی‌شود، گفت: توصیه ما این است که این بیماران به سمت ورزش‌هایی بروند که مفاصل و عضلات آنها دچار آسیب نشود.

این فیزیوتراپ اظهار کرد: قطعا ورزش‌های ضربه‌ای مانند فوتبال و بسکتبال و والیبال می‌تواند به عضلات و مفصل‌های آنها آسیب زده و خونریزی داخلی ایجاد کند، بنابراین ورزش های ضربه‌ای، پرشی و جهشی برای این بیماران به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

این فیزیوتراپ اظهار کرد: بهترین ورزش‌ها برای این بیماران ورزشی مانند شنا است که کمترین آسیب را برای این بیماران به دنبال دارد و توصیه می‌شود که افراد در این ورزش نیز از حرکات شدید و یا پرش‌های آنچنانی که به عضلات و  مفاصل آنها فشار وارد می‌کند، اجتناب کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: