جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 مرداد 1395     
دستگاه مکانیزه حفار از میدان صنعت به سمت میدان کتاب حرکت کرد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مجری خط 7 مترو تهران با اشاره به اتمام مرحله نخست تونل سازی خط 7 مترو گفت: روز گذشته حفاری مکانیزه (تی.بی. ام) از میدان صنعت به سمت میدان کتاب آغاز شد.

مهدی امینی تصریح کرد: دستگاه حفار تمام مکانیزه در خط 7 مترو پس از طی 11 ماه از نواب به میدان صنعت رسیده و اکنون حفاری تمام مقطع تونل از میدان صنعت به سمت میدان کتاب آغاز شد .
وی با بیان اینکه این خط از زیر تمام خطوط مترو پایتخت و با میانگین عمق ایستگاه 30 تا 40 کیلومتر خواهد گذشت، گفت: در برخی ایستگاه ها به عمق 52 متر نیز رسیده ایم این در حالیست که در ایستگاه هایی هم عمق 14 متر را خواهیم داشت.
امینی افزود: خط هفت ، 27 کیلومتر تونل اصلی و 22 ایستگاه دارد که از شهرک امیرالمؤمنین(ع) - قصر فیروزه- و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی به میدان بوستان کتاب در سعادت آباد می‌رسد .
مجری خط 7 مترو تهران با اشاره به اینکه این خط به روش مکانیزه با 2 دستگاه TBM حفر می‌شود، تصریح کرد: قطعه جنوبی تونل به طول 14 کیلومتر و قطعه شرقی- غربی تونل به طول 13 کیلومتر است.
امینی با اشاره به نحوه حفاری تونل‌های این مسیر گفت: دستگاه‌های TBM یکی از جنوب به شمال تهران از خیابان نواب وارد خط شده و به سمت میدان صنعت حفاری کرده است و دستگاه دیگر از نواب به سمت به سمت افسریه در حال حفاری است .
وی افزود: دستگاه تی بی ام پس از حفاری 10 کیلومتر در بازه زمانی 11 ماه از نواب تا میدان صنعت اکنون به سمت میدان کتاب حرکت کرده است که پس از حفاری بالغ بر 2.5 کیلومتر دیگر عملیات حفاری در مسیر شمالی این خط هم به اتمام می رسد .
مجری پروژه خط 7 مترو تهران با اشاره به اینکه دستگاه دوم TBM اکنون در محدوده افسریه است، گفت: طی 13 ماه عملیات حفاری در این مسیر ادامه داشته است .
وی افزود: این خط با خط 6 در گیشا تقاطع چمران- نواب و در خیابان 17 شهریور، با خط 4 در دو ایستگاه خیابان مولوی و میدان انقلاب، با خط 2 در خیابان آذربایجان و با خط 1 در خیابان محمدیه، ایستگاه‌های تبادلی خواهد داشت و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب شده و در انتها به میدان بوستان در سعادت آباد می‌رسد.
امینی با بیان اینکه میانگین حفاری در ماه های گذشته 450 متر بوده است، تصریح کرد: این در حالیست که اسفند ماه گذشته به ثبت 582 متر حفاری تمام مقطع در میدان صنعت رسیدیم .
وی افزود: مرحله نخست خط 7 مترو شامل افسریه تا میدان صنعت 73 درصد پیشرفت داشته این در حالیست که در ساخت تونل 100 درصد و در بخش ساخت ایستگاه 80 درصد پیشرفت داشته ایم.
به گفته امینی بالغ بر 4 هزار کارگر و 25 کارگاه فعال در 2 شیفت 12 ساعته خط 7 مترو را احداث می کنند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: