جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 مرداد 1395     
تصویب افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز،  مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری استان کرمان گفت: تعداد 4 هزار و 650 دستگاه خودرو در اختیار ناوگان تاکسیرانی استان کرمان قرار دارد که از این تعداد 1 هزار و 100 دستگاه فرسوده هستند.

مجید عسکری افزود: بر اساس سهمیه اعلام شده از سوی دولت در خصوص طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در کشور، تاکنون 50 درصد از مالکان خودروهای فرسوده در این طرح ثبت نام کرده اند ولی با توجه به شرایط اقتصادی تاکسیرانان و ناتوانی در پرداخت اقساط و پرداخت مابه التفاوت نقدی خودرو جدید احتمال می رود که به صورت گسترده از این طرح استقبال نشود.

عسکری در خصوص ظرفیت پذیرش خودروهای فرسوده استان کرمان بیان کرد: مالکان خودروهای مدل 83 به قبل می توانند نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی خودروی فرسوده اقدام کنند همچنین با پیگیری های انجام شده خودروهای مدل 84 و 85 نیز در طرح نوسازی پذیرش می شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی استان کرمان اظهار کرد: خودروهای جایگزین شامل  سمند و پژو است و اخیرا خودرو آریو نیز در لیست خودروهای جایگزین قرار گرفته است اما به علت قیمت بالای این خودرو و شرایط نامطلوب اقتصادی تاکسیرانان ، پیش بینی می شود که استقبال زیادی از خودرو آریو صورت نگیرد.

وی اضافه کرد: تحویل خودروهای جایگزین به زودی آغاز می شود ولی علیرغم مصوبه دولت، بانک های عامل متاسفانه هیچگونه همکاری در زمینه اجرای طرح نوسازی خودروها نداشته و به مصوبه های دولت و دستور العملهای وزارت خانه توجهی ندارند.

عسکری تصریح کرد: طرح نوسازی خودروهای فرسوده با همکاری سازمان تاکسیرانی و شهرداری و بانک های عامل و ایران خودرو انجام می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی استان کرمان در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی ها گفت: پیشنهاد 15 درصدی افزایش نرخ کرایه به شورای شهر ارائه شده و به تصویب رسید و پیش بینی می شود از نیمه مردادماه اجرا شود.

وی افزود: در تلاش هستیم طرح تاکسی الکترونیک را عملی کنیم تا بتوانیم با هزینه کمتر و شرایط بهتر، خودروهای دارای تاکسی متر، GPS و پرداخت الکترونیک را در اختیار تاکسیرانان قرار دهیم.

عسکری افزود: تقاضای ما از دولت محترم این است که با توجه به شرایط مختلف اقتصادی در شهرهای گوناگون کشور، برای تاکسیرانان خودروهای ارزان قیمت و باکیفیت و تسهیلات مناسب در نظر بگیرند تا تاکسیرانان نیز بتوانند از این خدمات بهره مند شوند، و انتظار داریم دولت مردان در خصوص سیستم حمل و نقل کشور از حالت شعاری خارج شوند و در جهت پیشبرد کیفیت حمل و نقل کمک کنند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: