جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 مرداد 1395     
1500 دستگاه اتوبوس درونشهری امسال بازسازی می‌شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از اجرای طرح بازسازی 1500 دستگاه اتوبوس درونشهری در سال 95 از سوی این سازمان خبر داد.

 

علی نوذرپور با اشاره به نوسازی 1500 دستگاه اتوبوس درون شهری گفت: دراجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، در راستای تقویت و بروزرسانی اتوبوس های موجود حمل و نقل عمومی درون شهری با امکانات موجود داخلی، طرح بازسازی 1500 دستگاه اتوبوس متوقف شهری جهت افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در سامانه اتوبوس رانی شهری در سال 1395 اجرایی می شود.

وی افزود: مطابق شیوه‌نامه اجرایی این طرح، حداقل الزامات بازسازی ناوگان شامل تعویض لاستیک، تعویض باطری، چراغ ها تماما سالم، تعویض تیغه های برف پاک کن، نقاشی کامل بدنه و سقف، تعویض سپر، شیشه ها تماما سالم، صندلی‌ها تماما سالم و تمام قسمتهای سقف، جلوداشبورد و فضای داخلی سالم می‌شود.

نوذرپور درادامه گفت: به منظور اجرایی شدن این طرح، کمیته فنی شامل یک نفر نماینده سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، یک نفر ناظر مقیم برای هر منطقه بازسازی ویک نفر از اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: اعضاء کمیته فنی هرمنطقه موظفندتعداد اتوبوس مورد نظر را به تعداد مندرج درتفاهم نامه با شهرداری که قابلیت  بازسازی دارند را با تنظیم صورتجلسه در قالب فرم بازدید کمیته فنی قبل از بازسازی تحویل و نیازهای ناوگان را برای بازسازی مشخص نمایند.

وی افزود: مرکز بازسازی براساس صورتجلسه تنظیمی و زمانبندی مورد توافق نسبت به آغاز کار بازسازی اقدام می نماید.

نوذرپور در ادامه گفت: مرکز بازسازی موظف است گزارش هفته ای خود را به همراه مستندات به مدیر کمیته فنی تحویل نماید و مدیرکمیته فنی موظف است گزارش هفته ای خودرا از روند کار به دفتر حمل  ونقل عمومی وترافیک شهری  سازمان شهرداریهاودهیاریهای کشور ارسال نماید.

وی ادامه داد: کمیته فنی موظف است در مراحل مختلف بر روند بازسازی نظارت کامل داشته و چگونگی اجرایی کار را صورتجلسه و به مدیر طرح گزارش نماید.

نوذرپور تصریح کرد: پرداخت مرحله ای وجوه به مراکز منوط به تائید عملکرد آنها از سوی کمیته فنی است.

وی گفت: پس ازاتمام طرح بازسازی کمیته فنی موظف است با تنظیم صورتجلسه ای نسبت به تحویل ناوگان بازسازی شده  در قالب فرم بازدید کمیته فنی بعداز بازسازی اقدام نمایند.

نوذرپور همچنین اعلام کرد: مرکز بازسازی موظف است ضمن تهیه شناسنامه بازسازی، ناوگان بازسازی شده را در بخشهای مورد بازسازی تا شش ماه گارانتی نماید.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه در زمینه اقدامات صورت گرفته در اجرای این طرح گفت: میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی مورد هدف این طرح اتوبوس هایی  است که عمر آنها بین 10 تا 15 سال می باشد.

 وی افزود: درحال حاضر 470 دستگاه اتوبوس در پنج مرکز بازسازی اتوبوس ها در شهرهای اصفهان، اهواز، تهران، قزوین و مشهد در حال بازسازی است.

نوذرپور توضیح داد: در حال حاضر 100 دستگاه اتوبوس در مرکز بازسازی اصفهان، 100 دستگاه در اهواز، 70 دستگاه در تهران، 130 دستگاه در مشهد و 70 دستگاه در قزوین در حال بازسازی است.

وی افزود: طی نامه ای خطاب به مدیران عامل اتوبوسرانی های پنج مرکز بازسازی مرحله نخست اجرای طرح، بر رعایت کیفیت و تهیه لوازم مرغوب و اصلی تاکید شده است.

وی همچنین اعلام کرد که از مراکز بازسازی خواسته شده که ناوگان تحویلی باید مجهز به سامانه های هوشمند، دارای معاینه فنی و بیمه شخص ثالث بوده و مشخصات فنی اتوبوس و رنگ آن باید با مدارک شناسایی همخوان باشد.

وی اضافه کرد: این اتوبوس ها بعد از خاتمه بازسازی، بین شهرهای کشور به غیر از کلانشهرها توزیع می شود.

وی از  پرداخت اعتبارات مرحله اول طرح بازسازی 1500 دستگاه اتوبوس شهری به پنج مرکز در کشور به منظور بازسازی 470 دستگاه اتوبوس خبر داد و گفتسرانه بازسازی هر دستگاه اتوبوس حداقل 30 میلیون تومان است.

نوذرپور همچنین اعلام کرد: دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز در مرحله دوم طرح بازسازی 1500 دستگاه اتوبوس فرسوده در حال شناسایی این ناوگان در سازمان‌های اتوبوسرانی است.

وی افزود: در این مرحله پس از شناسایی ناوگان، اعضاء کمیته فنی  در محل حاضر خواهند شد و با بررسی وضعیت فنی این ناوگان، اتوبوس‌هایی را که امکان بازسازی آنها وجود دارد را انتخاب می‌نمایند و اتوبوس‌های فوق طی تفاهم نامه مشخصی جهت بازسازی به مراکز مربوطه منتقل خواهند شد.

نوذرپور اضافه کرد: ظرفیت مراکز بازسازی اتوبوس در مرحله دوم اجرای طرح بازسازی 1500 دستگاه اتوبوس درونشهری در سال 95 بر اساس نیازهای استانها و مناطق همجوار این مراکز تعیین می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت پنج مرکز فعلی در طرح بازسازی1500 دستگاه اتوبوس درونشهری در سال 95 با برخی شهرهای واجد شرایط، در مرحله دوم اجرای طرح یک مرکز بازسازی به سایر مراکز اضافه خواهد شد که پس از ارزیابی های مراکز پیشنهادی، مرکز مورد نظر اعلام می شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: