جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 مهر 1393     
سیستم هوشمند در مراکز معاینه فنی مانع صدور برگه جعلی است

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز ؛ معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت : تمام مراکز معاینه فنی تهران به دلیل وجود سیستم دوربین های پلاک خوان در ورودی این مراکز ، امکان تخلف و صادر کردن برگه معاینه فنی بدون حضور خودرو را نداشته و با توجه به نظارت هایی که به وسیله دیتا بانک های پلیس راهور انجام می شود، امکان تخلف در تمامی مراکز معاینه فنی تهران وجود ندارد.

حسین مقدم در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در حال حاضر کارگروه ویژه ای مسئولیت نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی را بر عهده داشته که شامل سازمان محیط زیست ، پلیس راهور و وزارت کشور است . قیومیت این کارگروه با  اداره کل محیط زیست استان تهران بوده و شناسایی مواردی از تخلف در مراکز معاینه فنی خارج از تهران نتیجه تلاش های این کار گروه بوده است .

وی در ادامه افزود: این کارگروه برگه تست ، نتایج ، سیستم کالیبراسیون و تجهیزات را در مراکز مورد بازدید قرار داده و در نهایت طی صورت جلسه ای آن را در اختیار سازمان حفاظت از محیط زیست قرار می دهند که آنها نیز موارد تخلف را به استانداری گزارش می دهند .

مقدم گفت : تمام مراکز معاینه فنی تهران مجهز به دوربین های پلاک خوان بوده و با ورود یک خودرو به هر کدام از مراکز معاینه فنی خودرو در تهران شماره پلاک خودرو ثبت شده و در ادامه این تصویر از خودرو تبدیل به اطلاعات شده و به صورت اتوماتیک روی سیستم نرم افزاری ما ثبت می شود .

وی در ادامه یاد آور شد : سیستم نرم افزاری مراکز ما در تهران ، متصل به نرم افزار پلیس راهور بوده و با ثبت شماره پلاک ، سریعا و در مدت زمانی کمتر از ثانیه مشخصات خودرو و مالک آن استعلام شده  و سپس تمام اطلاعات خودرو تبدیل به بارکد می شود .

مقدم در خصوص احتمال وقوع تخلف با وجود به کارگیری سیستم های هوشمند در مراکز معاینه فنی خودرو گفت : در مراکز معاینه فنی خودرو تهران امکان ثبت اطلاعات به صورت دستی وجود نداشته  و با توجه به تبدیل اطلاعات به بارکد ، این امکان وجود ندارد که به صورت دستی شماره ای وارد سیستم شود .

وی در ادامه افزود: در سالن ها این بارکد را به دستگاه داده و نتایج تست اتوماتیک روی همان بارکد ثبت می شود . بدین ترتیب نتیجه تست ها را هیچ شخصی نمی تواند مورد دست برد قرار دهد و یا بخش هایی از آن را کم و زیاد کند .

مقدم در پایان در خصوص مدارک مورد نیاز برای انجام معاینه فنی گفت : اصل کارت خودرو و یا سند ماشین برای ورود به مراکز معاینه فنی کفایت می کند و بر اساس تعرفه مصوب ، هزینه دریافتی از مراجعان ، مبلغ 11 هزار تومان خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: