جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 مهر 1393     
سهم تهرانی ها از هوای پاک در نیمه اول سال تنها 6 روز بوده است...

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در 6 ماهه نخست امسال شهروندان تهران تنها 6 روز هوای پاک تنفس کردند.

دکتر وحید حسینی با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال تا پایان شهریور، شهر تهران 39 روز هوای ناسالم و دو روز هوای بسیار ناسالم داشته و شهروندان تهران تنها 6 روز هوای پاک تنفس کرده اند.

وی با بیان اینکه پایتخت در نیمه نخست سال 139 روز هوای سالم داشته گفت: به طور معمول با سرد شدن هوا شاهد افزایش حجم آلاینده های هوا و همچنین بروز پدیده اینورژن یا وارونگی دما هستیم .

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با مقایسه وضعیت آلودگی هوا در نیمه نخست امسال با مدت مشابه سال گذشته گفت: در سال گذشته نیز وضعیت آلودگی هوای تهران بد و نامناسب بود چنانچه در نیمه اول سال 92 نیز شهروندان تنها 2 روز هوای پاک تنفس کردند و 56 روز هوای شهر در وضعیت ناسالم بود. همچنین سهم هوای سالم نیز در این مدت 128 روز بود.

حسینی تصریح کرد: در نخستین روز مهرماه نیز وضعیت هوا در شرایط ناسالم قرار داشته ومیزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز پیش از آن افزایش داشته است.

 وی با بیان اینکه سال گذشته دی ماه،مهرماه و آذر ماه به تربیت بدترین وضعیت را از نظر آلودگی هوا داشته اند گفت: با توجه به افزایش میزان تردد خوردوها و احتمال کاهش بارش ها، پیش بینی می شود که آلودگی هوا در نیمه دوم امسال وضعیت بدتری داشته باشد .

وی اشاره به اين که موضوع افزايش روزهاي سالم سال به بيش از 300 روز و کاهش 50 درصدي توليد آلاينده ها در سال 96 از اهداف برنامه جامع حمل و نقل و ترافيک تهران است، اضافه کرد: تمرکز بر فعاليت هاي مؤثر، اقدامات هدفمند و کارهاي کارشناسي شده و استفاده از فنآوري جديد، بخشي از برنامه هاي مديريت شهري در راستاي کاهش آلودگي هواست.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: برای حل معضل آلودگی هوا باید اقدامات اساسی مانند توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای پاک در ناوگان، خروج خودروی های فرسوده و ارتقا کیفیت سوخت و خودرو محقق شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: