جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 مهر 1393     
غرب باید با ایران توافق کند

العالم: "جک استراو" وزیر خارجه اسبق انگلیس در مطلبی تحت عنوان "غرب باید ریسک توافق با ایران را بپذیرد" در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف گفت، که باید به ایران برای نگه داشتن برخی از توانمندیهای هسته ای خود اجازه داده شود.

استراو از ملاقات امروز چهارشنبه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان که اولین ملاقات بین دو کشور در سطح مقامات ارشد به حساب می آید، استقبال کرد.
وزیر خارجه اسبق انگلیس گفت: اگر این ملاقات به توجه اشتراکات دو کشور به امنیت منطقه و روابط دوجانبه و قضیه ایران بپردازد، مشکل های تاریخی و تبعات آن پشت سر گذاشته خواهد شد.

وی درباره عواقب شکست در رسیدن به توافقی درباره برنامه هسته ای ایران هشدار داد و خاطرنشان کرد: قرار است درخصوص این قضیه در هشت هفته آینده به یک تصمیم نهایی دست یافته شود. این شکست بزرگترین اشتباه دیپلماتیک قرن کنونی به شمار خواهد رفت.

وزیر خارجه اسبق انگلیس گفت: از نظر من، این امر ضروری است که به ایران برای داشتن درصد بالایی از دستگاه های سانتریفیوژی که از آن برخوردار است، زیر نظر بین المللی، اجازه داده شود.
وی ابراز امیدواری کرد که غربیها دور اندیش بوده ودرک کنند که نقش ایرانی ها در تامین ثبات در سوریه، شمال عراق و لبنان یک نقش اساسی به شمار می رود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: