جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 مهر 1393     
کاهش زمان سفر ؛ در راس اولویت های معاونت حمل و نقل قرار دارد

به گزارش شهرداری عمران شهری نیوز ؛ رئیس اداره مهندسی ترافیک، در خصوص برنامه های 5 ساله دوم شهرداری  که با توجه به اولویت ارتقا حمل و نقل عمومی در حال شکل گیری است گفت : در حال حاضر در اغلب طرح های مهندسی ترافیک به ارتقا حمل و نقل عمومی اهمیت ویژه ای داده می شود و کاهش زمان سفر در راس اولویت های معاونت حمل و نقل قرار گرفته است .

مهندس عبدی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : کاهش زمان سفر علاوه بر کاهش تاخیرات ، کاهش تولید آلاینده های هوا ، کاهش آلودگی صوتی و بهبود سطح سرویس تقاطع ها و معابر را به دنبال دارد .

وی در ادامه افزود : از جمله مهمترین و اثر گذارترین اقدامات معاونت حمل و نقل در سال های اخیر که به بهبود شاخص های استاندارد در زمینه حمل و نقل و توسعه حمل و نقل عمومی می انجامد ، می توان به توسعه مترو ، توسعه خطوط اتوبوس تند رو BRT و ایجاد هماهنگی های میان بخشی برای ایجاد فیدر های مناسب ایستگاه های مترو و نیز توسعه پیاده راه ها و تعریض ، مناسب سازی و به سازی آن اشاره کرد .

عبدی در خصوص راه کارهای رفع گره های ترافیکی در شهر گفت : با استفاده از سیستم های ITS  در جهت کاهش و رفع گره های ترافیکی در سطح معابر ، شریان ها و تقاطع های شهری و سامان دهی و مدیریت بهینه  ترافیک اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات مناسب جهت رفع آلودگی های صوتی در کلانشهر تهران ، که بر اساس مطالعات گسترده و شاخص های زیست محیطی  ومتناسب با آخرین استنداردهای به روز دنیا زمینه از طریق این اداره  انجام شده ، نصب دیوارهای صوتی شفاف  در حاشیه برخی از بزرگراه های شهر است . این اقدام بر اساس موقعیت سنجی و در نظر گرفتن شرایط بحرانی نقاطی از شهر که از نظر آلودگی صوتی در شرایط بحران واقع شده اند ، صورت گرفته است .

عبدی گفت: در این خصوص میزان آلایندگی صوتی را سطح بندی کرده اند و معتبر ترین آن بر اساس مرجع  مورد استناد وزارت مسکن و شهرسازی منتشر شده است . بر اساس مطالعات صورت گرفته میزان آلودگی  صوتی تراز بندی می شود میزان مجاز آلودگی صوتی ، برای کاربری های مسکونی حاشیه بزرگراه ها 55 دسی بل برای روز و 45 دسی بل برای شب است.

وی در ادامه افزود: این اداره کل با همکاری  شرکت کنترل کیفیت هوا،  از میزان آلودگی صوتی در هر منطقه از شهر تهران نقشه تراز صوتی تهیه کرده و این تراز صوتی  بر اساس مطالعاتی صورت  می گیرد که شاخص های نظیر حجم تردد خودروها ، توپوگرافی ، ترکیب ترافیک و فاصله مکان های مسکونی از بزرگراه تعیین می شود . البته با توجه به فراوانی نقاط موجود برای اجرای دیوار صوتی و محدودیت منابع مالی، اجرای این پروژه برای تمام نقاط  درخواستی امکان پذیر نیست. از این رو با توجه به شاخص های نظیر موثر بودن و کاهش مناسب آلودگی صوتی و تعداد کاربرانی که از این خدمات بهره مند می شوند، از مهمترین معیارهای اولویت بندی جهت اجرای دیوار صوتی در شهر تهران معیار بحرانی بودن آلودگی صوتی و انتخاب نقطه مورد نظرجهت اجرای دیوار صوتی است.

وی در خاتمه گفت: مطالعات شبکه و بهینه سازی جهات حرکتی و توسعه و بهینه سازی و بومی کردن استانداردهای روز دنیا در جهت ارتقا حمل و نقل عمومی از کارهای مهم دیگر و در دست اقدام اداره کل مهندسی  و ایمنی ترافیک است. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: