جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 مهر 1393     
خطرات استفاده از این مواد آرایشی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،استفاده از انواع لوازم آرايش چشمي مانند خط چشم‌هاي مايع يا مدادي و سرمه‌هايي که داخل چشم کشيده مي‌شوند، مشکلاتي را براي خانم‌ها به وجود مي‌آورد.

 

اين مواد شيميايي قادرند با بافت داخلي پلک و اشک چشم تماس پيدا کنند و وقتي با اشک چشم مخلوط و به‌تدريج وارد سطح داخلي چشم شوند، با سفيدي و سياهي چشم هم در ارتباط مستقيم قرار مي‌گيرند و قرنيه و ملتحمه چشم را تحت‌تاثير قرار مي‌دهند.

 جريان اين مواد شيميايي در نقاط مختلف چشم هم باعث افزايش خطر ابتلا به عفونت‌هاي چشمي مي‌شود.

از سوي ديگر، متاسفانه اين روزها استفاده و عرضه لوازم آرايش قاچاق، ناسالم و بي‌کيفيت هم زياد شده است و تماس چنين موادي با چشم افراد که يکي از حساس‌ترين قسمت‌هاي بدن است،‌ خطر ابتلا به عفونت‌هاي چشمي، تورم و التهاب پلک، حساسيت‌هاي شديد و دردناک چشمي و سطح پلک‌ها يا گل‌مژه‌ و عفونت را به دنبال دارد.

استفاده از انواع لوازم آرايش چشمي مانند خط چشم‌هاي مايع يا مدادي و سرمه‌هايي که داخل چشم کشيده مي‌شوند، مشکلاتي را براي خانم‌ها به وجود مي‌آورد. اين مواد شيميايي قادرند با بافت داخلي پلک و اشک چشم تماس پيدا کنند و وقتي با اشک چشم مخلوط و به‌تدريج وارد سطح داخلي چشم شوند، با سفيدي و سياهي چشم هم در ارتباط مستقيم قرار مي‌گيرند و قرنيه و ملتحمه چشم را تحت‌تاثير قرار مي‌دهند.

 

جريان اين مواد شيميايي در نقاط مختلف چشم هم باعث افزايش خطر ابتلا به عفونت‌هاي چشمي مي‌شود. از سوي ديگر، متاسفانه اين روزها استفاده و عرضه لوازم آرايش قاچاق، ناسالم و بي‌کيفيت هم زياد شده است و تماس چنين موادي با چشم افراد که يکي از حساس‌ترين قسمت‌هاي بدن است،‌ خطر ابتلا به عفونت‌هاي چشمي، تورم و التهاب پلک، حساسيت‌هاي شديد و دردناک چشمي و سطح پلک‌ها يا گل‌مژه‌ و عفونت را به دنبال دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: