جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 مهر 1393     
تحصیل160هزاردانش‌آموزدرمدارس نوساز

1411457979998_borna ghasemi-3.jpg

به گزارش خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه سمنان، علی باقرزاده در آیین ویژه بازگشایی مدارس که در مجتمع آموزشی حکیم الهی سمنان برگزار شد، افزود: چهارعنصر در بهبود کیفیت آموزشی در کشور مؤثر است که نخستین آن اراده و انگیزه یادگیری در دانش آموزان است که باید تقویت شود.

 

وی ادامه داد: عنصر دوم معلم و مربی است که به بهبود وضعیت آموزشی کمک بسیار زیادی می‌کند، در این بین برای رتبه‌بندی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان نیز اقداماتی انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همچنین از مطابقت مواد درسی با آموزه‌های ملی در کشور خبر داد و گفت: عنصر سوم مواد درسی هستند که تدبیر ویژه‌ای برای مطابقت مواد درسی با آموزه‌های ملی اندیشیده شده است و می‌توانیم بگوییم ما در آستانه تحول بزرگ آموزشی در کشور هستیم.

 

باقرزاده همچنین تأکید کرد: عنصر چهارم در بهبود کیفیت آموزشی، مقاوم‌سازی مدارس و فضاهای آموزشی است که در این مورد نیز ما جزو کشورهای پیشرو در امر مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی هستیم؛ البته در این بخش نباید زحمات و تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز نادیده گرفته شود.

 

وی اضافه کرد: در پی تلاش‌ها و کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز، 160 هزار دانش آموز در کشور در سال تحصیلی جدید در مدارس نوساز و تازه مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

 

همزمانی سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس نوید مهر ماندگار می‌دهد

استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: در آموزه‌های دینی و اسلامی ما بر علم آموزی تأکید بسیار شده است و حتی در حدیثی آمده است که نگاه کردن به درب خانه عالم عبادت محسوب می‌شود.

 

محمد وکیلی، اول مهر را یکی از روزهای پرخاطره برای همه مردم دانست و اظهار کرد: همه ما موظف هستیم اول مهر را برای علم آموزی و علم اندوزی آینده سازان مملکت آماده کنیم. آینده هر کشوری به دست جوانان و نوجوانان آن کشور رقم می‌خورد، اگر می‌خواهیم آینده‌ای روشن و موفق داشته باشیم باید از دانش آموزان پرتلاش و معلمان کوشا برخوردار باشیم.

 

استاندار سمنان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس نیز گفت: جوانان بسیاری از این مرز و بوم اول مهر به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و علم را با تمام وجود در جبهه ها آموختند. همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس نوید مهر ماندگار می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از دو خیر مدرسه ساز در سمنان تجلیل شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: