جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 شهريور 1393     
نوسازی تاکسی ها مطالبه اصلی شهروندان

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با تمام امکانات و توان به استقبال مهرماه و بازگشایی مدارس می رویم گفت: تمام مدارس شهر تهران از نظر ایمنی مورد بررسی قرار گرفتند و ایمن سازی اطراف سه هزار و 900 مدرسه محقق شده است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه دیدار مردمی 1888 با بیان این مطلب اظهار کرد: برای استقبال از مهرماه تمام ناوگان حمل و نقل عمومی در آماده باش قرار دارد و همچنین اقدامات لازم برای خدمات رسانی به دانش آموزان در قالب سرویس مدارس صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فردا از نخستین ساعات صبح ناوگان حمل و نقل عمومی خدمات رسانی به شهروندان را آغاز خواهند کرد و با تشکیل ستاد مهر در مرکز کنترل ترافیک تلاش خواهد شد تا نسبت به نظارت و مدیریت دقیق ترافیک اقدام شود.

معاون شهردار تهران افزود: تاکنون سه هزار و 750 راننده سرویس مدارس تحت آموزش قرار گرفته اند تا خدمات رسانی به دانش آموزان به بهترین شکل ممکن صورت گیرد و بتوانیم شاهد رضایت مندی والدین و مدارس باشیم. همچنین با نصب تابلوهای راهنمایی چراغ های راهنمایی سرعت گیر خط کشی و ... نسبت به ایمن سازی مدارس پایتخت اقدام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین مطالبه و درخواست های شهروندان امروز از حوزه حمل و نقل ترافیک نوسازی تاکسی ها بوده گفت: نوسازی تاکسی ها در صدر درخواست های شهروندان از ما بود و ایجاد خطوط جدید اتوبوسرانی ایمن سازی برخی معابر ایجاد دسترسی های بیشتر به ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع بلیط های الکترونیک و ... از دیگر موضوعاتی بود که شهروندان با ما مطرح کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه در بحث نوسازی تاکسیها به دلیل مشکلات به وجود آمده در ارائه تسهیلات و وام شاهد توقف روند نوسازی هستیم که امیدواریم این مشکلات هر چه سریعتر مرتفع شود و نوسازی تاکسی ها با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: قیمت بالای خودرو، مشکلات موجود در ارائه تسهیلات سبب شده تا روند نوسازی تاکسی ها بسیار کند پیش رود و اخیرا نیز به دلیل مشکلات به وجود آمده در ارائه وام این روند متوقف شده اما ما در تلاشیم تا مشکلات به وجود آمده در ارائه تسهیلات را با بانک سابق رفع و یا با بانک های جدید موضوع را پیگیری کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد تاکسی های فرسوده شهر تهران به حدود 20 هزار دستگاه رسیده است گفت: متاسفانه در بحث نوسازی تاکسی ها تنها یک نوع خودروی سمند در اختیار ما قرار می گیرد این در حالی است که رانندگان از کیفیت این نوع خودرو رضایت ندارند و همچنین در مورد دریافت وام و تسهیلات با سختی ها و مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه مقرر بود در گام نخست چهار هزار دستگاه تاکسی فرسوده مورد نوسازی قرار گیرد گفت: از این میزان تنها 400 دستگاه تاکسی مورد نوسازی قرار گرفته است اما ما در تلاشیم تا پایان سال حداقل هشت هزار تاکسی فرسوده پایتخت مورد بازسازی قرار گیرد که تحقق این مهم نیازمند مشارکت و دستگاه های ذی ربط و دولت است.

وی در پایان تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی از تمام ظرفیت و توان خود برای خدمات رسانی به شهروندان استفاده خواهد کرد اما ما برای توسعه مترو اتوبوسرانی و ارتقای خدمات رسانی تاکسیرانی نیازمند به حمایت جدی و همه جانبه دولت هستیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: