جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 شهريور 1393     
همسرتان را بشناسید

جاوید ثمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با اشاره به نقش آموزش مهارت‌های زندگی در ازدواج موفق، افزود: با کسب مهارت‌های لازم، افراد، شیوه گفت و گو، نوع بیان مشکلات و چگونگی حل مسائل را فرا می‌گیرند.

وی، اهمیت ازدواج‌های موفق در جامعه را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: از آنجایی که خانواده‌ها تشکیل دهنده جامعه هستند، ازدواج‌های موفق، جامعه‌ای شاداب، سرزنده و سازنده خواهند ساخت.

 

این روانشناس افزود: ازدواج‌های موفق دستاوردهای خوبی برای موفقیت دارد. در واقع امید به زندگی، آرامش و احساس خوشبختی از ره‌آوردهای مهم ازدواج‌های موفق است.

 

وی در خصوص مهمترین ویژگی‌ ازدواج‌های موفق اظهار کرد: اگر مهارت‌های زندگی را قبل از ازدواج کسب کرده باشیم می‌توانیم در انتخاب یک همسر مناسب موفق باشیم. یکی از مهارت‌های مهم، شناخت کامل از همسر است. اگر خصوصیات همسر را به خوبی بشناسیم می‌توان با استناد بر شناخت کامل، یک زندگی آرام را رقم زد.

 

ثمودی یادآور شد: ازدواج‌های موفق، انسان را به سمت پیشرفت و تعالی سوق می‌دهد زیرا زوجین با علاقه و منطقی که برای تشکیل زندگی کسب می‌کنند برای یکدیگر پلی برای عبور به سمت پیشرفت خواهند بود و از رشد و تعالی یکدیگر در زندگی احساس خوشبختی می‌کنند.

 

این روانشناس با بیان اینکه ازدواج بنایی محکم در زندگی است، تصریح کرد: نباید به ازدواج با نگاه دوستیابی نگریسته شود چرا که در پیوند ازدواج قرار است یک بنای محکم تا پایان عمر شکل بگیرد و این بنا نباید با نگاهی سطحی به زندگی ساخته شود زیرا به مرور ثبات و پایداری خود را از دست خواهد داد.

 

وی گفت: در ازدواج‌های موفق، اعتماد، خوشبختی، احترام، تفاهم، عشق بدون هیچ شرطی، آرامش و دلگرمی وجود دارد و این سرمایه ارزشمندی است که برای داشتن چنین ازدواجی باید برنامه‌ریزی کرد و مهارت‌های لازم را به دست آورد.

 

ثمودی، تصمیم‌های شتاب زده در ازدواج را یکی از آسیب‌های مهم در داشتن یک ازدواج موفق برشمرد و گفت: گاهی شرایط به گونه‌ای است که در تصمیم گیری‌های خود شتاب زده عمل می‌کنیم و بدون شناخت کامل و یا کسب مهارت‌های لازم یک زندگی مشترک را آغاز می‌کنیم که این آسیب مهمی است.

 

وی افزود: استفاده از تجربیات سازنده و بهره‌گیری از مشاوره‌های تخصصی می‌تواند تضمین کننده یک انتخاب درست و موفق در ازدواج باشد. البته باید در طول زندگی برای داشتن یک ازدواج موفق تلاش کرد و با گذشت، احترام، محبت و توجه به نیازهای همسر، ثبات زندگی را تضمین کرد.

 

این روانشناس، اخلاق مداری زوجین را مهمترین عنصر در موفقیت برشمرد و بیان کرد: پایبندی به اصول اخلاقی در هر عرصه‌ای زمینه‌ساز موفقیت است، به ویژه در ازدواج می‌توان با اخلاق مداری احساس امنیت و خوشبختی را در زندگی تجربه کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: