جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 شهريور 1393     
ازدواج قرص تقویتی زندگی

حسین ابراهیمی‌قدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در حقیقت شناخت‌های نادرست منجر به ترس جوانان از ازدواج می‌شود به عنوان مثال زمانی که کودکی در اتاقی خوابیده و همه جا تاریک است احتمال وجود ترس را می‌دهد اما زمانی که چراغ روشن می‌شود کودک بانگاه به اطراف متوجه می‌شود که چیزی او را تهدید نمی‌کند این روش و آگاهی باعث می‌شود ترس از بین برود. در مورد ازدواج هم وضعیت همین طور است.
 
وی  افزود: افرادی که از ازدواج امتناع می‌کنند دچار ترس و دلهره می‌باشند در صورتی که از مزیت‌های ازدواج آگاهی ندارند و نمی‌دانند که احساسات ناخوشایند در زندگیشان کم و از بین خواهد رفت.
 
این روان‌ شناس ادامه داد: عمده این ترس از ازدواج‌ها ناشی از مسائل اقتصادی است در حالی که عملا فردی که ازدواج می‌کند اصطلاحا سروسامان بهتری می‌گیرد و در زندگی هدفمند می‌شود همین طور اضطراب‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود و فرد عملا در موقعیت‌های شغلی و اقتصادی بهتری قرار می‌گیرد. که این مسائل می‌تواند به عنوان مزیت‌های ازدواج محسوب شود.
 
ابراهیمی قدم بیان کرد: دسته دیگری از عدم مدیریت در زندگی هراس دارند به عبارت دیگر جوان نگران است تنواند مدیریت درستی در مرحله ازدواج داشته باشد مثلا نتواند رابطه بین خانواده‌‌ها را بد‌رستی مدیریت کند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ مشکل دیگر به اسطوره‌ها و داستان‌ها‌ی بی‌پایه  و اساس بر‌می‌گردد از قبیل نقش مادر شوهر یا نقش مادر زن که این مسائل خود می‌تواند دلهره و مشکلاتی را بوجود آورد.
 
با این وجود ذهنیت افراد دچار مشکل می‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است از طرف جامعه و کارشناسان شناخت‌های درست به افراد داده شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: