جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 بهمن 1392     
تمجید اشتون از توافق ایران و آژانس

مهر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است روز دوشنبه هفته جاری با وزیر امور خارجه ایران دیدار کند، در اظهاراتی از همکاری های انجام شده میان تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تقدیر کرد.

به گزارش بلومبرگ، "کاترین اشتون" که شب گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل سخن می گفت از توافقات به عمل آمده و همچنین پیشرفت در همکاری های میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تقدیر کرد.

اشتون قرار است روز 17 فوریه با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران، در وین دیدار کند. این دیدار به عنوان آغاز دور جدید گفتگوهای ایران و کشورهای1+5 برای رسیدن به توافقی جامع در خصوص حل موضوع هسته ای ایران، محسوب می شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات آتی ایران و کشورهای 1+5 با پیشرفت همراه باشد.

اشتون در این رابطه گفت: کشورهای 1+5 به طور جدی مذاکرات را پیگیری می کنند و نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا به توافق نهایی با ایران برسند. وی در عین حال تاکید کرد که مذاکرات آتی با ایران دشوار خواهد بود.

اشتون با اشاره به اینکه در مذاکرات آتی همچنان  رهبری مذاکرات با هیات ایرانی را برعهده خواهد داشت گفت: امیدوارم در مذاکرات شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم. گروه 1+5 با جدیت مذاکرات با ایران را ادامه خواهند داد هر چند که می دانیم دور بعدی مذاکرات بسیار پیچیده و سخت خواهد بود اما در عین حال برای رسیدن به توافق نهایی نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: