جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آذر 1392     
تغییر قانون معافیت معاینه فنی مهمترین اولویت شورای شهر است

به گزارش شهرداری نیوز ،رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا مستلزم انجام یک سری اقدامات زیر بنایی است، گفت: تغییر قانون معافیت خودروهای نو از معاینه فنی و نیز احیای طرح جامع مبارزه با آلودگی هوا مهمترین اولویت کمیسیون سلامت و محیط زیست شوراست.

رحمت الله حافظی در این ارتباط گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری محورهایی را در راستای حفظ محیط زیست، ایمنی شهروندان و کاهش آلودگی هوا مبنا قرار داده که بر اساس همین محورها بودجه سنواتی سال آینده نیز برنامه ریزی خواهد شد.

وی افزود: تغییر سبک زندگی، مشارکت تشکل های مردم نهاد، آموزش همگانی، مسمومیت با گاز منوکسید کربن، آلودگی صوتی و نیز آلودگی هوا از مهمترین این محورها به شمار می رود.

حافظی با اشاره به موضوع آلودگی هوا و رخ دادن پدیده ای مانند اینورژن ابراز کرد: در پیامد سرمای زمستانی پدیده وارونگی دما هم رخ خواهد داد که سبب تشدید آلودگی هوا خواهد شد. آلودگی هوایی که باید گفت مسببان اصلی آن خودروها هستند.

رییس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری یاد آور شد : خودروها مهمترین منابع تولید آلاینده ها در شهر تهران هستند ، از اینرو باید در قوانین بازدارنده و بررسی خودروها از منظر تولید آلایندگی تجدید نظر جدی شود. بر همین اساس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران دو اولویت مهم را در برنامه خود قرار داده که نخست تغییر قانون معافیت 5 ساله خودروهای نو از معاینه فنی و باز گرداندن آن به دو سال است و در وهله دوم احیای طرح جامع مبارزه با آلودگی هوا که در بهمن ماه سال گذشته دوفوریت آن در مجلس شورای اسلامی حذف شده بود و به عنوان طرح عادی همچنان در این نهاد باقی مانده است. انتظار داریم نمایندگان محترم مجلس نسبت به تحقق این دو موضوع مهم اهتمام ورزند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: