جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 شهريور 1393     
تجهیز سیستم های نظارتی با نصب دوربین های ANPR و آنتن های RFID در 48 پایانه تاکسیرانی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز؛ مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در خصوص مرکز کنترل هوشمند تاکسیرانی گفت : سازمان در دوره جدید  مجهز به سیستم های نوین نظارتی با نصب دوربین های ANPR  و آنتن های RFID  در 48 پایانه تاکسیرانی خود شده است و از طریق سیستم های نظارتی هوشمند ، حضور و غیاب تاکسی ها به صورت آنلاین و روزانه مورد کنترل قرار می گیرد .

مهندس میثم مظفر در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : برای تمامی تاکسی های مشغول به کار در پایانه های تاکسی رانی این اقدامات کنترلی انجام می شود و در صورتی که تاکسی هایی از نظم کافی در عملکرد خود برخوردار نباشند ، اخطار سازمان از طریق سیستم پیامک هوشمند به آنها اعلام می شود .

وی در ادامه افزود : رانندگانی که اخطار دریافت کرده اند به هیات های رسیدگی به تخلف تاکسیرانها احضار می شوند و جرائمی برای این دسته از رانندگان در نظر گرفته شده است که ملزم به پرداخت و رسیدگی به آن خواهند شد .

مظفر در خصوص فواید به کارگیری سیستم های هوشمند در سازمان تاکسی رانی گفت : از طریق سیستم های نظارتی هوشمند برای اولین بار مرکز کنترل توانسته تاکسی های غایب را شناسایی کند و با توجه به نوع تخلف شناسایی شده برای تاکسیران ، اگر طول مدت غیبت به طور کامل یا تعداد روز های زیاد در ماه باشد، رای صادره در هیات انضباطی ممکن است منجر به خلع ید و واگذاری تاکسی شود .

وی در ادامه افزود: بر اساس آیین نامه جدید انضباطی ، اگر تخلفات کمتر باشد منجر به اعمال جرائم نقدی و اختصاص نمره منفی به تاکسیران متخلف خواهد شد . ممکن است تاکسی تغییر کاربری پیدا کرده و در سطوح پایین تر منجربه  ایجاد محرومیت هایی برای راننده تاکسی خاطی شود .

مظفر در خصوص آیین نامه هیات انضباطی گفت : در هیات های انضباطی مجموعه ای از قوانین و ضوابط مصوب شورای اسلامی ملاک عمل خواهد بود و برخورد ها در خصوص سایر تخلف ها نیز مورد بررسی است و برخورد با تاکسیران های متخلف در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم طرح برخورد با متخلفان بتواند ثمرات خوبی در جهت ایجاد امنیت و سلامت شهروندان داشته باشد. 

وی در خصوص آی تی بیس کردن تاکسیرانی بیان داشت : در حال حاضر سیستمی به نام  " سیما تاکسی " در سازمان تاکسی رانی طراحی شده است . این جمله مخفف "سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات " است و فرایند های کاری فیما بین 24 شرکت خصوصی، مناطق تاکسیرانی و ستاد سازمان به شکل بسیار خوبی آی تی بیس شده و  از این طریق،  از اعمال سلیقه جهت انجام امور اداری تاکسیرانی جلوگیری شده و تمام مراحل و فرایند انجام کارها در سیستم طراحی شده و نیز بخش پرداخت وجوه از جانب  تاکسیران در این سیستم فراهم آمده است.

مظفر در خاتمه گفت : برخی معتقدند که تاکسیرانی باید به عنوان مشاغل سخت طبقه بندی شود و این امر نیاز به اقدامات کارشناسی و مصوبات مجلس شورای اسلامی و نیز وزارت کار دارد و اگر قرار باشد روزی بر اساس قوانین مشاغل سخت و زیان آور به حرفه تاکسی رانی نگاه شود مستلزم بررسی هایی است چرا که ممکن است به رفاه تاکسیران منجر نشود .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: