جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 شهريور 1393     
افزایش ساعت خدمات دهی خط 3 مترو از آغاز سال تحصیلی

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران در آستانه آغاز سال تحصیلی از سرویس دهی رایگان مترو در روز اول مهرماه و افزایش زمان خدمات رسانی خط 3 قطار درون شهری خبر داد.

سیدجعفر تشکری هاشمی  با اشاره به اینکه با آغاز سال تحصیلی جدید 25 تا 30درصد به حجم ترافیک افزوده می‌شود، گفت: با آغاز مهرماه سفر درون شهری دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و بازاریان در یک پیک زمانی آغاز می‌شود که این سبب افزایش ترافیک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی 15درصد به حجم جابه جایی شهروندان به وسیله مترو افزوده می شود، اظهار کرد: 1087 واگن متروی تهران آمادگی صددرصدی جابه جایی دانش آموزان و دانشجویان پایتخت را دارد .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: خدمات دهی مترو تهران در روز اول مهر ماه براي دانش آموزان و دانشجويان به صورت رایگان است. در عین حال دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند از 50 درصد تخفیف بلیت مترو در طول سال تحصیلی نیز بهره‌مند شوند .

تشکری هاشمی از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط پرتردد مترو خبر داد و گفت: اين آمادگي وجود دارد كه در زمان ازدحام مسافر از قطارهاي فوق العاده براي جابجايي بهتر و سريعتر بهره گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه مترو تهران با تمام ظرفیت در آغاز سال تحصیلی به جابه جایی شهروندان خواهد پرداخت، اظهار داشت: با آغاز سال تحصيلي زمان سرویس دهی قطارها در خط سه افزايش مي يابد. لذا با توجه به حجم تردد در این خط ، از ابتداي مهر تردد قطارها ساعت5:30 صبح از مبادي حركت آغاز و تا 22:30 دقيقه با فاصله گذر 15 دقيقه ادامه خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد ارتقای سیستم کنترل هوشمند نیز گفت: 1088دوربین، 200دوربین کنترل سرعت و 80 دوربین عبور از چراغ قرمز خیابان‌های پایتخت را تحت کنترل هوشمند خود دارند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت ترافیکی پایتخت از ساعت 6 صبح از طریق مرکز کنترل ترافیک شهر تهران به صورت آنلاین کنترل و نظارت می شود، بیان کرد: در صورت رویت کوچکترین اختلال در وضعیت ترافیک معابر شهری در کوتاهترین زمان موارد برطرف خواهد شد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: