جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 شهريور 1393     
قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت غیر قانونی است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه كارگروهي در اين كميسيون در حال تهيه و تدوین گزارشي در ارتباط با نحوه عملكرد شوراي رقابت و وضعيت قيمت خودرو است، گفت: شوراي رقابت حق قيمت‌گذاري خودرو را ندارد و صرفاً مي‌تواند در شرايط انحصاري ورود پيدا كرده و دستورالعمل تعيين قيمت را ارائه كند و از این رو هر گونه قيمت‌گذاري خودرو كه تا كنون توسط این شورا صورت گرفته، خلاف قانون بوده و غیر قانونی است.

روح‌الله عباس‌پور افزود: كاهش دو سه درصدی قيمت خودرو توسط خودروسازان بسيار كم است و به نظر اغلب اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس، قيمت‌ خودرو بايد كاهش بیشتری پیدا کند.

وي با اشاره به افزايش واردات خودرو به كشور از ابتداي سال جاري، اظهار كرد: حركت در مسير اقتصاد مقاومتي مستلزم حمايت از توليدات داخلي است و در چنين شرايطي، ورود خودروهاي خارجي با سهولت و بدون محدوديت به توليد داخلي ضربه می‌زند.

عباس‌پور با بيان اين‌كه در اين جريان توليدكنندگان داخلي نيز بايد نسبت به ارتقاي كيفيت و كاهش قيمت تمام شده و ميزان مصرف سوخت خودروهای تولید خود اقدام كنند تا رويكرد مردم نسبت به خودروهاي داخلي تغيير كند، تصريح كرد: امروز موضوع اشتغال‌زايي و توجه به توليدات داخلي از اهميت بالايي برخوردار است و تكيه بر واردات، به توليد و اشتغال آسيب خواهد زد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه تحريم‌ها در صنعت خودرو همچنان وجود دارد، خاطرنشان كرد: در چنين شرايطي افزايش واردات خودرو بر خلاف اهداف نظام و راهبرد اقتصاد مقاومتي است و بايد نسبت به اين مسأله نظارت و كنترل بيشتري صورت گيرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: