جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 بهمن 1392     
اظهارات وزیر ارشاد درباره فیلم "چ"

تسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه معارفه رئیس انجام آثار و مفاخر فرهنگی گفت: "چ" تنها فیلمی بود که موفق به تماشای آن شدم و با چمران پیش از انقلاب در بیروت آشنایی داشتم و روحیات عاطفی، شجاعت و صلابت او در "چ"به خوبی نمایش داده شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم معارفه مهدی محقق رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی که صبح امروز دوشنبه 21 بهمن در انجمن آثارو مفاخر فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه تاکنون چه فیلمی از فیلم‌های اکران شده در جشنواره فجر را دیده‌اید، گفت: من موفق به تماشای فیلم چ اثر ابراهیم حاتمی کیا شده‌ام که کار بسیار خوبی است.
 
وی ادامه داد: فیلم «چ» هم از نظر فنی و ساخت فیلمی فوق العاده است و بازیگران خوبی دارد که احتمالا در مراسم اختتامیه موفق به دریافت جایزه خواهند شد و هم تصویر خوبی را از چمران ارائه کرده است.
 
جنتی تصریح کرد: من پیش از انقلاب سه تا چهار سال در بیروت با شهید چمران همراه بوده و از نزدیک گویی با او دوست بودم روحیاتش را کاملا می‌شناسم و معتقدم این فیلم‌‌ همان روحیات عاطفی که از او سراغ داشته‌ام را به تصویر کشیده است. همچنین شجاعت و صلابتی که در شهید چمران در جریان جنگ‌های داخلی لبنان دیده بودم در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده است.
 
وزیر ارشاد با بیان این مطلب که فیلم «چ» بخشی از زندگی و فعالیت‌های شهید چمران را به تصویر کشیده است گفت: جا دارد فداکاری‌های شهید چمران قبل از انقلاب در لبنان و نیز در سالهای دفاع مقدس در خوزستان ایران در فیلم‌های دیگری نیز به نمایش درآید.
 
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه نظری درباره فیلم شیار 143 دارید، گفت: متأسفانه فرصت نکرده‌ام به تماشای این فیلم بنشینم.
 
جنتی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر بودجه حوزه فرهنگ گفت: ما از بودجه‌ای که برای بخش فرهنگ اختصاص داده شده راضی نیستیم در عین حال چاره‌ای جز این نیز نبود با توجه به تنگناهایی که دولت با آن روبروست بودجه‌ای در نظرگرفته شده و به مجلس ارائه شد. خوشبینانه‌ترین فرضیه‌ای که وجود دارد این است که همه دستگاه‌ها بتوانند خود را با این بودجه تطبیق دهند. مگر اینکه گشایش غیرمترقبه‌ای حاصل شود در آن صورت شاید این بودجه حوزه فرهنگ نیز افزایش پیدا کند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون نیز بودجه‌ای که از سوی دولت به مجلس برای حوزه فرهنگ ارائه شد توسط مجلس قدری با افزایش روبرو شد که من نمی‌دانم این میزان افزایش در سال آینده اساسا محقق می‌شود یا خیر.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد: دولت بتواند با گشایشی که حاصل می‌شود درامد بیشتری کسب کرده و به بخش فرهنگ بودجه بیشتری اختصاص دهد.
 
جنتی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی حذف مهدی فیروزان و رسول جعفریان از هیئت نظارت بر ضوابط نشر در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این طبیعی است وزیر تعداد افرادی را پیشنهاد می‌کند که در این زمینه حدود 20 نفر به شورا معرفی شدند.
 
شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای که با حضور 34 عضو که هر یک دارای آرای مختلفی هستند حضور برخی از این افراد را مصوب کرد و تعدادی نیز رأی نیاوردند در مقابل سه تا چهار نفر نیز به این اعضا اضافه شدند که کاملا مورد تأیید وزارت ارشاد بوده و از اعضای فرهیخته فرهنگ به شمار می‌روند.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: