جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 شهريور 1393     
تغییر سقف وام خودرو و کالا

 

تسنیم: علی اصغر میرمحمد صادقی با تأکید براینکه تا کنون مصوبه جدیدی برای افزایش سقف وام خودرو و کالا نداشته ایم، اظهار داشت: کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی تصمیماتی برای وام خودرو و کالا گرفته است ولی تصویب نهایی آن منوط به تصمیم شورای پول و اعتبار است.

وی با تأکید براینکه وام خودرو افزایش نیافته است، افزود: هرچند در کمیسیون اعتبارات درباره این دو وام تصمیم گیری شده است ولی تا زمانی که شورای پول و اعتبار این پیشنهادات را به تصویب نرساند امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: تصمیمات کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی برای تغییر سقف وام خودرو و کالا در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، هم اکنون سقف وام خودرو 7 میلیون تومان است و نرخ سود آن طبق تعرفه بانکها در عقود مبادله ای محاسبه می شود. البته قبلاً مسئولان بانک مرکزی از احتمال 2 برابر شدن وام خودرو خبر داده بودند.

گفتنی است که در حالی هنوز سقف وام خودرو 7 میلیون تومان است که پیش از این با این میزان وام، متقاضی خرید خودروی داخلی می توانست، 70 درصد هزینه خرید خودروی پراید را تامین کند اما با افزایش نرخ هایی که در بازار خودرو اتفاق افتاده است، با این وام تنها می توان حدود 10 تا 20 درصد هزینه خرید یک خودرو مانند پراید یا تیبا که ارزان ترین خودروهای داخلی هستند را پرداخت کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: