جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 شهريور 1393     
ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد در معرض آلاینده ها قرار دارند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،یک کارشناس محیط زیست گفت: محیط اطراف فرودگاه مهرآباد به شعاع 12 کیلومتر به دلیل بلند شدن هواپیماها در معرض آلودگی صوتی قرار دارند. ضمن اینکه سوخت هواپیماها باعث تولید NO2 و ذرات معلق در هوا می شود.

مهندس فرناز والی زاده با اشاره به مشکلاتی که فرودگاه و راه آهن در آلودگی هوای شهر تهران و ایجاد مشکلات زیست محیطی ایجاد می کنند، افزود: تردد هواپیماها و وجود فرودگاه در مرکزیت شهر تهران و نیز راه آن در محدوده شهری بی شک آثار سوء زیان باری برای شهروندان دارد که از آن جمله شلوغی و ترافیک است. به طوری که بار ترافیکی مناطق 9 و 21 را نسبت به مناطق دیگر شهر تهران افزایش داده است.

وی ادامه داد: جدا از ترافیک که خود هم آلودگی هوا را به دنبال دارد و هم وقت و سوخت مردم را هدر می دهد، صدای بلند شدن و نشستن هواپیماها و همچنین صدای تردد قطار روی ریل راه آهن موجب عدم آسایش روانی ساکنان خانه های اطراف راه آهن و فرودگاه می شود.به عبارت ساده تر آلودگی صوتی و هوا دستاورد بلامنازع حضور فرودگاه و راه آهن در شهر است که به شدت سلامت جسم و روح شهروندان را به مخاطره می اندازد.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه آلودگی صوتی تا شعاع 10کیلومترمربع اطراف فرودگاه تاثیرگذار است، اظهار کرد: حیط اطراف فرودگاه مهرآباد به شعاع 12کیلومتر به دلیل بلند شدن هواپیماها در معرض آلودگی صوتی قرار دارند. ضمن اینکه سوخت هواپیماها باعث تولید NO2 و ذرات معلق در هوا می شود.

والی زاده افزود: استانداردهایی که به لحاظ آلودگی صوتی برای کشور ایران وجود دارد 55 دسیبل در روز و 45 دسیبل در شب در مراکز مسکونی و اطراف منازل است. بنابراین باید با خروج منابع آلاینده شهر را به حد استاندارد جهانی از این منظر برسانیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: