جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 شهريور 1393     
دستاورد های شهرداری تهران در حوزه مدیریت شهری قابل تقدیر است

به گزارش شهرداری نیوز،سفیر استرالیا در ایران در دیدار با شهردار تهران ضمن ابراز خوشحالی از توسعه روابط بین شهری تهران و کانبرا، نسبت به توسعه سفارت استرالیا در تهران اعلام آمادگی کرد.

شهردار تهران در دیدار با پال فلی سفیر استرالیا در ایران، ابراز داشت: تهران و شهرهای بزرگ استرالیا در حوزه های مختلف می توانند ارتباطات خوبی با یکدیگر داشته باشند. از این رو در حوزه های حمل و نقل، محیط زیست و مسایل فرهنگی و اجتماعی می توان ارتباطات خوبی بین تهران و سیدنی، ملبورن و سایر شهرهای استرالیا برقرار کرد.

وی تاکید کرد: می توان مسایل شهری، توسعه ای و بحث های خاص شهروندی را به سرعت پیش برد چرا که بعضی موضوعات کاملا به مسایل انسانی و ارتباطات جهانی بستگی دارد و برای همکاری ها در این زمینه مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در موضوع مذاکرات هسته ای نیز اگر 1 + 5 مسایل را در چهارچوب مقررات دنبال کرده و زیاده خواهی نکند، ایران نیز نشان داده که آماده مذاکره جدی است. بنابر این در حوزه های منطقه ای و بین المللی مسایل با گفت و گوها پیش می رود اما در این میان نباید موضوعات انسانی را تحت تاثیر این بحث ها قرار داد.

محمدباقر قالیباف با اشاره به همکاری های مشترک تهران با شهرهای مختلف دنیا گفت: در حال حاضر کارهای کارشناسی میان تهران و شهرهای بزرگی همچون پاریس، رم، توکیو، پکن، تورنتو، وین و... در حوزه های حمل و نقل، محیط زیست، سرمایه گذاری و حوزه های شهری دنبال می شود و در این بخش می توان روابط خوبی را نیز با شهرهای استرالیا دنبال کرد.

همچنین پال فلی، سفیر استرالیا طی سخنانی در این دیدار ضمن تبریک موفقیت ها و دستاوردهای تهران در طول سال های گذشته، تاکید کرد: به دلیل دستاوردهایی که شما به عنوان شهردار تهران داشته اید تبریک می گویم، چرا که اداره شهر بزرگی چون تهران کار آسانی نیست و دستاوردهایی از جمله مترو، پارک ها و بزرگراه هایی که در این شهر تاسیس شده، قابل تقدیر است.

سفیر استرالیا در ایران تاکید کرد: تهران شهری بسیار بزرگ، رو به رشد و در حال پیشرفت است و استرالیا نیز علاقه مند است تا برای نشان دادن روابط خوبی که بین دو کشور وجود دارد، سفارتخانه خود در تهران را گسترش دهد.

پال فلی یادآور شد: مسایلی که شهرهای بزرگ در استرالیا را تحت تاثیر قرار می دهد، همان مسایلی است که تهران را نیز تحت تاثیر قرار می دهد؛ بنابراین امیدوارم بتوان از این تجربه مشترک بین شهرهای دو کشور استفاده کرد.

وی ضمن استقبال از ایجاد بحث و گفت و گو میان کلانشهرهای ایران و استرالیا در آینده، تصریح کرد: امیدوارم آینده بهتر از گذشته باشد و بتوان همکاری های مشترک در حوزه شهری را گسترش داد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: