جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 شهريور 1393     
مردی با پای غول آسا/عکس

مهر: مرد 66 ساله اسکاتلندی با پای غول آسا زندگی می کند که نه تنها او را از راه رفتن باز داشته بلکه با مشکلات بسیاری نیز مواجه کرده است.

«مایکل کل» 66 ساله با پای غول آسا و سنگین زندگی می کند. پای چپ مایکل بیش از وزن دو سنگ بوده و او را از راه رفتن بازداشته است اما اکنون جراحان انگلیسی به وی امیدواری داده اند که با جراحی می توانند او را از پاهایی عظیم و غول آسا نجات دهند.

مایکل درباره زندگی با پای سنگینش می گوید:«من سال هاست که با این مشکل زندگی می کنم و تنها آرزو دارم که روزی این کابوس به پایان برسد. متخصصان بریتانیایی به من اطمینان داده اند که با جراحی می توانند بافت اضافه پای چپم را جدا کنند».

پای مایکل «پای فیلی» نامیده شده و بیماری وی «lymphedema» شناخته شده است.

«لنف ادم» به معنای تجمع مایعات در بافت های نرم بدن، هنگام آسیب دیدگی یا مسدود شدن سیستم لنفاوی است.

مایعات در بافت های نرم جمع شده و باعث تورم می شوند. لنف ادم معمولاً روی دست و پا تأثیر می گذارد، ولی می تواند قسمت های دیگر بدن را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

لنف ادم می تواند مشکلات طولانی مدت جسمی، روانی و اجتماعی به وجود آورد. سیستم لنفاوی شبکه ای از رگ های لنفاوی، بافت ها و اندام هایی است که لنف را به سرتاسر بدن منتقل می کنند.

لنف ادم هنگامی رخ می دهد که لنف به گونه ای که لازم است، نتواند در بدن جریان پیدا کند.لنف ادم کنترل نشده می تواند سبب عفونت هایی شود که حتی زندگی را به مخاطره بیندازد.

مایکل افزود:«من به ندرت از منزل خارج می شوم زیرا زمانی که از خانه خارج می شوم، با اشاره مرا نشان می دهند و با القابی مانند «مرد فیلی» صدایم می زنند و این لقب ناراحتی و افسردگیم را تشدید می کند. من برای لباس پوشیدن نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستم به طوری که نمی توانم جوراب یا شلوار به پا کنم».

مایکل هفته آینده برای عمل جراحی از اسکاتلند عازم انگلستان خواهد شد اما این سفر در حالی است که مایکل به دلیل سایز بیش از اندازه پای چپش به چندین صندلی هواپیما نیاز دارد نه یک صندلی.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: