جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 شهريور 1393     
جستجوگرمایکروسافت آشپزی می‌کند

 

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شرکت مایکروسافت تا قبل از این که شرکت گوگل کار خود را آغاز کند هم محصولات متنوعی داشت اما بعد از حضور این شرکت کارش را به شکلی جدی‌تر و محتاط‌تر ادامه داد. یکی از محصولات یا خدمات قدیمی شرکت مایکروسافت سرویس‌های "ام‌اس‌ان" است که به شرکت مایکروسافت تعلق دارد. MSN در حقیقت مخفف کلمات Microsoft Network است و در سال 1995 افتتاح شده و پس از آن هم در سال 2006 با "ویندوز لایو" ترکیب شد.


این سایت سرویس‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار داد و در مدت زمانی بسیار کوتاه توانست طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا کند. از ابتدایی‌ترین سرویس‌های این سایت می‌توان به MSN Shopping اشاره کرد که مرکز خرید و فروش یا همان فروشگاه سایت ام‌اس‌ان است. البته این نکته را نباید نادیده گرفت که تمامی امکانات موجود در این سایت، رایگان نیستند.

به طور مثال اگر شما از دانشنامه موجود در این سایت با نام MSN Encarta، استفاده کنید یا اگر بخواهید از سرویس‌های دیگری چون MSN Firewall برای داشتن امکانات جدید آنتی‌ویروس‌ها استفاده کنید، باید در این سایت عضو شده و برای هر سرویس هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کنید.

پس از اضافه شدن ویندوز لایو به این مجموعه، امکانات دیگری هم از طریق این سایت در اختیار کاربران قرار گرفت. به عنوان نمونه سرویس "لایو هات‌میل"، سرویس "مسنجر ویندوز لایو"، موتور جست‌و‌جوی "لایو سرچ" و سرویس گوشی‌های تلفن همراه با نام "ویندوز موبایل لایو" از دیگر سرویس‌هایی است که به کاربران عرضه شده است.

علاوه بر این سرویس‌ها امکاناتی مانند نقشه الکترونیک، سرویس سفر به فضا به صورت اینترنتی هم از دیگر امکانات ام‌اس‌ان است. به طور حتم برای شما هم جالب خواهد بود اگر بدانید که این سایت توسط آقای Nathan Myhrvold، طراحی شده است.

مایرولد گروه تحقیقاتی مایکروسافت را بنیان گذاشته است و در جهان نرم‌افزار ستاره درخشانی است. البته او بیشتر فیزیکدان است اما اختراعات بسیاری را هم در زمینه نرم‌افزارهای مختلف با نام خود به ثبت رسانده است و در حال حاضر یک حقوق‌دان متخصص در زمینه ثبت اختراعات است. سایت crn.com مصاحبه‌ای را با مایرولد انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

شما استعداد ویژه‌ای در کشف و خلاقیت در زمینه‌های مختلف دارید. آیا این کار سخت است؟

در نگاه کلی می‌توان گفت که کار سختی است. به خصوص این‌که این کار را باید برای شرکت بزرگی چون مایکروسافت انجام می‌دادم و به همین دلیل هم یک گروه تحقیقاتی را برای این کار به راه انداختم. البته قبل از ورود به مایکروسافت کاری مشابه این را در آی‌بی‌ام انجام می‌دادم اما از این کار در مایکروسافت لذت بیشتری بردم.


چیزی که امروزه به عنوان مایکروسافت می‌بینیم، نتیجه‌ای از فعالیت‌های همین گروه تحقیقاتی است؟

به طور حتم تحقیقات در زمینه‌های مختلف تا حدی دلهره‌آور است. زیرا این امکان وجود دارد که در زمینه تحقیق زیاد از این شاخه به آن شاخه پریده شود و به این ترتیب اگر شما بهترین افراد را هم در اختیار داشته باشید باز هم با شکست مواجه خواهید شد. به نظر من هر چه که در مایکروسافت می‌بینید، نتیجه‌ای از یک کار تیمی است.

شما تا به حال ایده‌های بسیاری داده‌اید و نرم‌افزارهای مختلفی را به عنوان اختراع به ثبت رسانده‌اید. آیا برای سرعت گرفتن روند کاری‌تان در این امور به نتیجه خاصی هم رسیده‌اید؟

بله، من با اطمینان می‌گویم که با کمک کاربران می‌توان به یک الگوی کاری بسیار مناسب دست پیدا کرد. برای این کار کافی است شما با استفاده از خود کاربران نیازهای اولیه آن‌ها را تشخیص داده و در ادامه برای پیشرفت هر کاری هم از خود کاربر کمک بگیرید تا به بهترین و سریع‌ترین نتیجه دست پیدا کنید.

شما به تمامی حرفه‌ها سرک کشیده‌اید. مورد آخری که از شما شنیده‌ایم بردن جایزه بهترین سر آشپز برای درست کردن کباب بوده است!

من دوست ندارم که در زندگی تنها در یک جهت حرکت کنم. به همین خاطر گاهی ریاضیات می‌خوانم، گاهی فیزیک کوانتوم یا نجوم. همچنین به داستان‌نویسی هم علاقه دارم و شاید برای شما هم عجیب باشد که برنامه قوی‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان را من نوشته باشم اما در بین تمامی کارها برای من لذت‌بخش‌ترین کار آشپزی است به خصوص در زمانی که قرار باشد، کباب بپزم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: