جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 شهريور 1393     
ورود173 اتوبوس دو کابین به خطوط پرمسافر جنوب شهر

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از ابتدای مهر ماه 173 اتوبوس دو کابین و16 اتوبوس تک کابین با اولویت جنوب شهر تهران وارد خطوط بی آر تی خواهد شد.

در ادامه نود و سومین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر به ارائه گزارش این معاونت در خصوص تمهیدات و اقدامات انجام شده در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پرداخت. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری شاهد کاهش سرفاصله حرکت قطارها در جهت ارائه حداکثر سرویس‌دهی در ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود اظهار داشت: یکی از اقدامات موثری که از ابتدای مهر ماه عملی خواهد شد ارائه کارت‌های 50 درصد تخفیف ویژه اتوبوس‌ و مترو به دانش آموزان است ضمن اینکه درروز اول مهر ماه خدمات مترو به صورت رایگان به این قشر ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آماده بودن هزار و 87 واگن در 87 ایستگاه مترو افزود: خدمات دیگری نیز در ناوگان اتوبوسرانی صورت خواهد گرفت به گونه‌ای که 6 هزار و529 اتوبوس در دو بخش عمومی و خصوصی از ابتدای سال جاری به سرویس‌دهی خواهند پرداخت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل عدم دریافت هیچ گونه اتوبوسی در 4 سال گذشته از سوی دولت هم اکنون ناوگان اتوبوسرانی با 2 هزار اتوبوس فرسوده روبه روست اظهار داشت: اقدامات لازم در جهت تعمیر این اتوبوس‌ها در سه ماهه تابستان صورت پذیرفته تا بتوانند با حداکثر توان خدمات لازم را به شهروندان ارائه دهند.

*ورود173 اتوبوس دو کابین و 16 اتوبوس تک کابین به خطوط بی آرتی با اولویت جنوب شهر تهران

تشکری هاشمی در ادامه به معاینه فنی 4 هزار و 944 دستگاه اتوبوس تاکنون در سال جاری اشاره نمود و افزود: حدود 173 اتوبوس دو کابین و 16دستگاه اتوبوس تک کابین جدید جهت به کارگیری در خطوط بی‌آرتی پرمسافر با اولویت جنوب شهر تهران از ابتدای مهر ماه وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد. 

وی در ادامه با بیان اینکه مطابق پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته شاهد افزایش 250 هزار جابه جایی از ابتدای مهر ماه خواهیم بود افزود: 16 هزار تاکسی در سال تحصیلی جدید برای سرویس مدارس پیشبینی شده که نسبت به سال گذشته با افزایش صددرصدی توام بوده است. 

*کنترل حضور تاکسیرانان با بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه یکی دیگر از اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک را نظارت هوشمند تمامی تاکسی‌ها عنوان کردو افزود:مطابق سیستم‌های RFID نصب شده حضور تمامی تاکسیرانان کنترل خواهد شد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه مطابق افزایش میزان جابه‌جایی‌ها حجم ترافیک نیز افزایش خواهد یافت تصریح کرد:یکی از دلایل موثر در ترافیک شهری همزمانی سفر دانش آموزان، دانشجویان،کارمندان و بازاریان بوده که تغییر یک ساعت در سفر این افراد کاهش ترافیک را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به مرگ 700 نفر از شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر حوادث ترافیکی اظهار داشت: هماهنگی جهت استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی در حریم مدارس و مکان‌های پرترافیک و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از دیگر مواردی است که با هماهنگی با مدارس و راهنمایی و رانندگی صورت پذیرفته ضمن اینکه از طریق ارسال پیامک زمان رسیدن دانش آموزان به مدرسه و منزل به اولیا اعلام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی با آتش نشانی و استقرار در محل‌های پرخطر ممانعت از ایمن سازی حریم مدارس و نیز اجرای برنامه‌های آموزشی و نمایش‌های ترافیکی و پخش تیزهای تبلیغاتی از تابلوهای شهری تلویزیونی از دیگر برنامه‌های متناسب با استقبال از ماه مهر خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: