جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 شهريور 1393     
نرم افزار جامع تعمیر و نگهداری ؛ نقص مربوط به چراغ های راهنمایی را گزارش می کند

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز؛ مدیر بخش چراغ های راهنمایی شرکت کنترل ترافیک تهران در خصوص رفع مشکلاتی که برای چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها  پیش می آید،  گفت : در جهت تعمیر و نگهداری و رسیدگی به وضعیت چراغهای راهنمایی تقاطع های تهران بر اساس مناطق 22 دوگانه تقسیم بندی صورت گرفته و محدوده خدمات رسانی در این زمینه را به 5 زون مختلف تقسیم کرده ایم .

مهندس مجید رضا خجسته در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : تمام خرابی های مربوط به چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها از جمله خاموشی تقاطع ها ، چراغ های چشمک زن ، فانوس های شکسته، زمان بندی چراغ ها ، شمارنده های معکوس و عمران در تقاطع ها از طریق گروه هایی تحت عنوان "گروه گشت زنی و ایمنی" ، "گروه تفصیلی" و "گروه تعمیر و نگهداری" و ... ، "مرکز  پیام " مناطق شهرداری  و گزارش ارگان ها و سازمان ها به اطلاع شرکت کنترل ترافیک رسانده می شود .

وی در ادامه افزود: اکیپ های گشت زنی شرکت کنترل ترافیک که به صورت مرتب و در گشت زنی هایی که با موتور انجام می دهند به صورت روزانه و در صورت مشاهده خرابی در چراغ های راهنمایی، گزارش آن را به اتاق کنترل چراغ های راهنمایی در مرکز کنترل اعلام می کنند .

خجسته در خصوص برنامه مستمر این گروه ها در کار گشت زنی و اعلام خرابی چراغ ها خاطر نشان کرد: تمام  اعضای این گروه های گشت زنی مجهز به یک تبلت هستند که از طریق سیستم GPRS   به مرکز کنترل وصل است . این گروه های گشت زنی به صورت مرتب در سطح شهر اقدام به گشت زنی کرده و در صورت وجود خرابی در هر کدام از چراغ های راهنمایی تقاطع های سطح شهر ، اقدام به اعلام آن به مرکز کرده و پس از ثبت این خرابی سریعا در جهت رفع خرابی اقدام خواهند کرد .

وی در ادامه افزود: در مرکز کنترل این هماهنگی و اعلام از طریق نرم افزار جامع CITY MAIN  که نرم افزاری جامع جهت تعمیر و نگهداری است ، انجام می شود . در صورت اعلام تلفنی خرابی چراغ راهنمایی و رانندگی در یکی از تقطع ها توسط شهروندان  ، که از طریق شماره تلفن 87500 و ثبت فایل صوتی در باکس صوتی صورت می گیرد، کد تقاطع که در تابلوهایی برای اطلاع ثبت شده از طریق تماس تلفنی ثبت می شود .

مهندس خجسته گفت : پیام صوتی توسط اپراتور مرکز کنترل شنود می شود و گزارش مذکور به صورت آنلاین به نزدیکترین گروه گشت زنی تعمیر و نگهداری  اعلام می شود و در جهت رفع نقص یا خرابی موجود اقدامات لازم صورت می گیرد. پس از رفع خرابی نیز گزارش رفع خرابی ارائه می شود . رفع خرابی ها به دو صورت است ؛ یکی به سادگی قابل رفع است و دیگری که در جریان تعمیر ممکن است مانیتور دچار شکستگی شده باشد ، و در این موارد تصویر و گزارش جریان تعمیر با تصویر قبل و بعد از اتفاق شکستگی به  رویت مرکز کنترل  می رسد .

وی در خاتمه گفت : در حال حاضر برای خدمت رسانی و رفع نقص خرابی چراغ های راهنمایی و رانندگی، شهر تهران به 5 بخش مختلف تقسیم شده است  و اکیپ های گشت زنی در طول مدت روز به تمام تقاطع ها سرکشی  کرده و گزارشات مربوط به ایرادات و اشکالات چراغ ها را اعلام کرده و در جهت رفع خراب در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام می کنند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: