جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 بهمن 1392     
رهبری:سازش با مستکبر بجایی نمی‌رسد

تسنیم: فرماندهان، مسئولان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، صبح امروز در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، فرماندهان، مسئولان و جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهمترین محورهای بیانات رهبر انقلاب به شرح ذیل است:

** تأثیر حادثه پر برکت 19 بهمن 57 ایجاد احساس استقلال در ارتش بود.

** برای نشان دادن کارآمدی در مقابله با تهدیدها و حفظ امنیت هوایی کشور باید احساس استغنای از دیگران و استقلال و تکیه به ظرفیت‌های خود داشته باشید.

** گاهی یک حادثه ابعادی پیدا می‌کند که حتی خود پدیدآورندگان آن حادثه هم انتظارش را ندارند. حادثه 19 بهمن از این قبیل بود.

**شعار استقلال در کنار شعار آزادی از مهمترین شعارهای انقلاب بود. در استعمار جدید قدرت‌های مداخله‌گر به‌دنبال قرار دادن عوامل مستبد خود در رأس کشورها هستند.

** قدرت‌های مداخله گر میخواهند به مردم کشورها القا کنندکه استقلالشان با پیشرفت منافات دارد؛ کسانی هم در داخل کشورها از جمله در ایران حرف آنها را تکرار می‌کنند.

** سرنوشت یک انقلاب در مقابل حاکم مستبد، بدون مبارزه با قدرت سلطه‌گر خارجی حامی آن، یا شکست مسئولان انقلاب و نابودی انقلاب است یا خیانت آنها؛ سازش با مستکبر بجایی نمی‌رسد.

** استقلال به‌معنای بداخلاقی با همه دنیا نیست، استقلال یعنی مقابله با قدرت مداخله‌گری که می‌خواهد دستور بدهد و حیثیت و شرف یک ملت را برای منافع خود خرج کند.

** دستگاه‌های تبلیغاتی قدرت‌های مداخله‌گر می‌کوشند با طرح این ادعا که استقلال با پیشرفت کشور منافات دارد، حس استقلال را در ملت‌ها تضعیف کنند. این حرف کاملا غلط و ساخته و پرداخته قدرت‌های مداخله‌گر را برخی در داخل کشورها از جمله کشور ما پخش می‌کنند.

** آن چیزی که می‌تواند استقلال ما را تأمین کند، تکیه کردن صریح و شفاف بر مبانی، اصول و ارزش‌های انقلاب است؛ امام بزرگوار از روز اول شروع نهضت حرف خود را صریح و بدون ابهام بیان می‌کردند.

** امام بزرگوار در نفی رژیم سلطنتی و موروثی، در تأکید بر ایجاد نظام مردمی و اسلامی، در مقابله با شبکه صهیونیستی خطرناک و در مقابل رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی صراحتا موضع گرفت و هیچ‌گاه ملاحظه و پرده پوشی نکرد.

** امام در مقابله با نظام سلطه پرده‌پوشی نکرد. نظام سلطه در شکل کامل خود در دولت کنونی ایالات متحده مجسم است؛ موضع‌گیری در مقابل آمریکا به‌دلیل منش، ذات و رفتار مداخله‌گرانه و سلطه‌گرانه این دولت است.

** راز ماندگاری جمهوری اسلامی بر ریل انقلاب و بر خطوط اصلی امام بزرگوار و پیشرفت کشور همین صراحت و شفافیت بوده. تاکتیک‌ها و شیوه‌ها را می‌توانند عوض کنند اما مواضع جمهوری اسلامی باید شفاف و اصول همچنان مستحکم باشد.


 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: