جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 شهريور 1393     
قیمت انواع تخم‌مرغ‌ در بازار

ایسنا: در حالی که مرغداران از فروش تخم‌مرغ تولید شده در واحدهای تولیدی‌شان رضایت ندارند چندی است بازار تخم‌مرغ دچار نوسان شده و قیمت این محصول به شانه‌ای 10 هزار تومان رسیده است البته کارشناسان بازار رها شده مصرف و سیستم ناقص توزیع را علت گرانی این محصول و فاصله‌ زیاد قیمت آن از درب مرغداری تا بازار مصرف می‌دانند.

تخم‌مرغ یکی از محصولاتی است که طی سال‌های گذشته با نوسانات قیمت بسیاری مواجه بوده و علی‌رغم اجرای طرح‌های بسیاری از جمله واگذاری بازار آن به بخش خصوصی، نوسانات و افزایش قیمت این محصول همچنان ادامه‌دار بوده است و در این میان بازار خرده‌فروشی و مغازه‌داران هم که نظارت چندانی بر عملکرد آنها صورت نمی‌گیرد هر زمان محصولشان را به هر قیمتی که خواسته‌اند به مردم فروخته‌اند.

البته مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار معتقد است قیمت منطقی هر شانه تخم‌مرغ با توجه به نرخ مصوب وزارت جهاد کشاورزی 10 هزار و 800 تومان است که گران نیست.

به گفته یکی از فروشندگان تخم‌مرغ از جمله پر نوسان‌ترین نرخ‌های مواد غذایی دارد که مهم‌ترین علت این نوسان، نبود قیمت مشخص برای هر شانه و هر دانه تخم‌مرغ است.

سوپرمارکت‌داران و فروشندگان تخم‌مرغ در تعاونی‌های میوه و تره‌بار که خود هر روز تخم‌مرغ را با قیمت متفاوتی نسبت به یک - دو روز قبل می‌خرند، تاکید دارند که اگر قیمت هر دانه تخم‌مرغ علاوه بر تاریخ انقضا، روی تخم‌مرغ‌ها حک شود این قبیل مشکلات به حداقل می‌رسد و بازار این کالای پر مصرف ساماندهی می‌شود.

بر اساس بررسی‌های خبرنگار ایسنا از بازار، قیمت تخم‌مرغ در مغازه‌های سطح شهر متفاوت است و البته این تفاوت قیمت به مغازه‌ها محدود نمی شود بلکه نرخ این محصول در تعاونی‌های میوه و تره‌بار نیز اختلاف چشمگیری با سوپر مارکت‌های سطح شهر دارد. همچنین تخم‌مرغ‌های محلی که در برخی مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود از دانه‌ای 500 تا 1200 تومان به نرخ دلخواه مغازه‌دار فروخته می‌شود.
 

قیمت تخم‌مرغ‌های معمولی و بسته‌بندی شده در مغازه‌ها و تعاونی‌های میوه‌و تره‌بار به صورت دانه‌ای و شانه‌ای بدین شرح است:

 

 

نوع محصول قیمت در مغازه‌های سطح شهر به تومان قیمت درتعاونی‌های میوه و تره بار به تومان
تخم‌مرغ با زرده معمولی(شانه‌ای) 8500 تا 10 هزار 8500 تا 8900
تخم‌مرغ با زرده معمولی (دانه‌ای) 450 تا 500 350 تا 400
تخم‌مرغ با زرده طلایی(شانه‌ای) 9000 تا 11 هزار 9000 تا 10 هزار
تخم‌مرغ با زرده طلایی (دانه‌ای) 600 تا 800 500 تا 600

 

 
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: