جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 بهمن 1392     
اجرای چنین حجمی از فعالیت های عمرانی در هیچ یک از کلانشهرهای اروپا سابقه ندارد

به گزارش شهرداری نیوز، کارشناسان فرانسوی بازیافت آسفالت که برای سخنرانی در نخستین نشست از سلسله سخنرانی های علمی، آموزشی و ترویجی ویژه کارشناسان معاونت های فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور در تهران حاضر شده اند، از آزمایشگاه قیر و آسفالت مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران بازدید کردند.

مهندس "ایوون ایقو" سرپرست تیم کارشناسان فرانسوی بازیافت آسفالت، در حاشیه این بازدید با ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده برای همفکری و تبادل اطلاعات در زمینه استفاده مجدد از تراشه های آسفالت، مشاهدات خود از توسعه زیرساخت های عمرانی در شهر تهران را استثنایی خواند و افزود: اجرای چنین حجمی از فعالیت های عمرانی در یک بازه زمانی کوتاه مدت، در هیچ یک از کلانشهرهای اروپایی سابقه ندارد.

 

وی با مناسب و به روز خواندن تجهیزات کنترل کیفیت مصالح عمرانی در آزمایشگاه های مختلف مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران، تاکید کرد: تمام امکانات لازم برای آزمایش و کنترل دقیق کیفیت قیر و آسفالت در این مکان فراهم است.

 

مسئول هماهنگی دبیرخانه کمیته معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور نیز در حاشیه این بازدید، لزوم حفظ کد ارتفاعی یا خط پروژه در سطح معابر، ملاحظات زیست محیطی و همچنین افزایش قیمت قیر و سایر مصالح تولید آسفالت را از ضرورت های توجه جدی به روش های مناسب بازیافت این محصول دانست و افزود: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قریب به 7 سال است که در حال بررسی استفاده مجدد از تراشه های آسفالت و ارزیابی تمام روش های موجود در این زمینه بوده و مجموعه این مطالعات نشان می دهد که روش گرم کارخانه ای مناسب ترین راهکار برای بازیافت آسفالت در سطح معابر شهری است.

 

به گفته مهندس معماریان، فرانسه از کشورهای پیشرو در زمینه صنایع بازیافت آسفالت است و در این کشور تمام کارخانه های تولید آسفالت ملزم به استفاده از تراشه های آسفالت در فرآیند تولید این محصول هستند.

 

گفتنی است نخستین جلسه از سلسله سخنرانی های علمی، آموزشی و ترویجی با موضوع بازیافت آسفالت به روش گرم کارخانه ای و قیر امولسیون عصر روز  چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه سال 1392 در هتل اوین تهران برگزار شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: