جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 شهريور 1393     
برگزاری همایش مدیران بازرسی کلانشهرهای کشور در همدان

به گزارش شهرداری نیوز ، بیست و یکمین همایش مدیران ارزیابی عملکرد و بازرسی شهرداری کلان شهرهای کشور با حضور رییس و جانشین سازمان بازرسی شهرداری تهران ، معاون استاندار همدان ، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر همدان و مدیران بازرسی شهرداری 13 کلانشهر کشور در شهر همدان برگزار شد.

این همایش دو روزه به منظور بررسی نقاط ضعف و قدرت بازرسان، بالا بردن عملکرد کیفی و کمی آنها ، آشنایی بازرسان با یکدیگر ، انتقال تجربیات ، همکاری و هم اندیشی مدیران بازرسی کلانشهر های کشور برگزارشده است.

فیضی دبیر همایش بازرسان کلانشهرهای کشور و رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: این همایش بیست و یکمین همایش مدیران بازرسی کلانشهر های کشور بوده و در خلال برگزاری همایش ها، نشست ها و کارگروه های تخصصی مختلف نیز تشکیل می شود.

مصطفی فیضی با بیان اینکه بازرسی و رسیدگی به شکایات نباید تنها به صورت ظاهری و شکلی باشد، عنوان داشت: شورای اسلامی شهر ها و شهرداری ها باید به این موضوع اهمیت بدهند.

وی افزود : فعالیت در سه حوزه شهر، شهرداری و شهروند از حوزه های کاری مدیران بازرسی بوده و حوزه شهروند یعنی رسیدگی به خواسته های شهروندان و حوزه شهر هم به معنای توجه به توسعه شهر است.

فیضی با بیان اینکه شهرداری یک حوزه مستقل است، ابراز داشت: به هر حال مخاطبان اصلی بازرسان شهر و شهروند هستند و امروزه در حوزه ارزیابی کارها و نظارت ها تطبیق با خواسته های مردم است و باید بازرسان رابطه مناسبی را بین خواسته های مردم و توان شهرداری برقرار کنند.

فیضی در ادامه افزود: بازرسی از یک سو وظیفه دارد خواسته‌های مردم را به بدنه شهرداری منتقل کند و از سوی دیگران مشکلات و موانعی که باعث ناکام ماندن خواسته مردم می‌شود را برای شهروندان شرح دهد.

وی تصریح کرد: نباید طرح‌های اجرایی شهرداری تنها از نقطه نظر فنی و عمرانی مورد توجه قرار گیرد بلکه پیامدها و نقطه نظرات اجتماعی نیز در آن‌ها لحاظ شود. و فعالیت شهرداری‌ها تنها به عمران و آبادانی محدود نمی‌شود بلکه در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت می‌کنند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر همه مردم ناظر پروژه‌ها و طرح‌های اجرایی در شهرها هستند و درست‌ترین قضاوت را درباره کیفیت طرح‌ها ارائه می‌دهند. و بازرسی یک نگاه همه جانبه، کمی و کیفی، همراه با ارزش‌های دینی، انقلابی و خدمت و تلاش به مردم است و امروز مردم بهترین ناظران کمی و کیفی عملکرد شهرداری ها هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری تهران مدیران موظفند در صبح دوشنبه پاسخگوی مردم باشند، گفت: در شهرداری تهران اگر شکایت مردم به نتیجه نرسد پرونده به بالاترین مدیر مربوطه ارجاع داده خواهد شد تا پاسخ درخور را دریافت کند

رسولی شهردار همدان نیز در این همایش ضمن تشکر از انتخاب همدان به عنوان میزبان این همایش  محور توسعه شهر همدان را گردشگری عنوان کرد و ابراز داشت: همدان برای تامین زیر ساخت ها و توسعه گردشگری با توجه به پتانسیل هایی که دارد نیازمند جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

رسولی در مورد بازرسی نیز گفت: نظارت بر طرح ها و معاملات از بروز خطا جلوگیری می کند و نباید منتظر شد تا خطایی انجام شود و بعد بازرسی را انجام داد.

شایان ذکر است خورسندی معاون خدمات شهری سازمان بازرسی و سرپرست دبیرخانه بازرسی کلانشهرهای کشور ضمن استماع نظرات و پیشنهادات مدیران حاضر در جلسه ، برنامه ها و کارگروه های تخصصی دبیرخانه را اعلام و ضمن ارائه گزارش فعالیت ها و اقدامات دبیرخانه ، بیانیه بیست و یکمین همایش بازرسی کلانشهرهای کشور را قرائت نمود.

گفتنی است در این همایش اکبری رییس سامانه 1888 سازمان بازرسی گزارشی از عملکرد و خدمات سامانه 1888 بیان نمود و اظهار داشت این سامانه آمادگی خود را مبنی بر همیاری و کمک به کلانشهرهای کشور در جهت راه اندازی سامانه نظارت همگانی 1888 اعلام می دارد.

در ادامه این همایش نجفی معاون اجرایی سامانه 137 سازمان بازرسی ضمن ارائه گزارشی از فرایند گردش پیام در سامانه 137 ،با تحلیل نقش و جایگاه 137 در ساماندهی مضلات شهری از ارزیابی مطلوب مراکز مطالعاتی و سازمان بازرسی کل کشور از سیر پیشرفت و تعالی این سامانه خبر داد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: