جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 شهريور 1393     
طرح سنا برای مجوز نظامی علیه داعش

تسنیم: کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا به دنبال تصویب طرحی است که مجوز قانونی لازم به باراک اوباما را برای استفاده از نیروی ارتش علیه شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه خواهد داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در شرایطی که باراک اوباما چندی پیش دستور حمله هوایی به داعش در شمال عراق را صادر کرده است اکنون کمیته خدمات مسلح سنا به دنبال تصویب طرحی است که مجوز استفاده از ارتش برای مقابله با شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه و سایر مناطق جهان را به اوباما را بدهد.

بر اساس این گزارش جیم آینهوف سناتور ایالت اوکلاهما پیش نویس قطعنامه ای را در بین سناتورهای آمریکایی منتشر کرده است که به رئیس جمهور اختیارات و قدرت جدیدی را برای استفاده از همه نیروها و ابزارهای لازم در دفاع از امنیت ملی آمریکا و مقابله با تهدیدات سازمان های تروریستی از جمله داعش را می دهد.

این طرح همچنین به اوباما اجازه خواهد داد تا علاوه بر ادامه حملات هوایی علیه داعش در شمال عراق، از نیروی زمینی نیز برای مقابله با این گروه ترویستی استفاده کند. آینهوفی به دنبال کسب حمایت سناتورهای هر دو حزب برای تصویب نهایی این طرح است.

این طرح همچنین از اوباما خواهد خواست تا ظرف مدت 60 روز راهبرد مشخصی را برای شکست داعش ارائه و معرفی کند. اوباما بر عزم واشنگتن برای شکست داعش تاکید کرده ولی به این مساله اذعان کرده است که آمریکا هیچ راهبرد روشنی ندارد.

مارکو روبیو دیگر سناتور آمریکایی نیز در نامه ای به اوباما تاکید کرده است که رئیس جمهور آمریکا باید دستور حمله هوایی به داعش در سوریه را نیز بدهد. داعش تاکنون دو خبرنگار آمریکایی را سربریده و اعلام کرده است که این اقدام به تلافی حملات هوایی جنگنده های آمریکایی به مواضع داعش در عراق بوده است.

روبیو تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا نیازی به مصوبه کنگره برای حمله هوایی به داعش در سوریه ندارد. روبیو یکی از نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی است.

روبیو افزود: در شرایطی که آمریکا عملیات های زیادی را علیه تروریست ها در سراسر جهان انجام می دهد هیچ مانع قانونی برای جلوگیری از حملات هوایی علیه داعش در سوریه وجود ندارد.

وی همچنین از دولت اوباما خواست تا ائتلاف بین المللی را برای شکست داعش تشکیل دهد و تسلیحات نظامی بیشتری را در اختیار نیروهای کرد عراق قرار دهد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در حاشیه نشست ناتو تاکید کرد که واشنگتن توانسته است تا حمایت متحدان خود را برای اقدام لازم علیه داعش جلب کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: