جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 شهريور 1393     
بیش از 120 معبر ورودی و 60 معبر خروجی مجهز به دوربین های ثبت تخلف

به گزارش شهرداری نیوز ؛ مدیر بخش سیستم های ثبت تخلف مکانیزه شرکت کنترل ترافیک تهران، در خصوص  توجه به جلوگیری از تخلف عبور از چراغ قرمز گفت: در حال حاضر با اجرای طرح هایی در جهت فرهنگ سازی  در خصوص چراغ قرمز دستاورد های تازه ای به دست آمده است .

مهندس فرشید باباخانی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در حال حاضر ، طرح "فاز سبز کانال عابر" را برای آموزش رانندگان خودروها به اجرا در آوردیم و قرار است ، در فاز آتی طرح "فاز سبز ماشین " را برای آگاهی بخشی به شهروندان در جهت رعایت و احترام به عبور ماشین ها نیز اجرایی کنیم .

وی در ادامه افزود : در " فاز سبز کانال عابر " سعی شده تا به رانندگان و سرنشینان خودرو  در تقاطع ها آموزش داده شود که به حریم عابران پیاده احترام بگذارند. در فاز بعدی که مربوط به آموزش عابران پیاده است ، در زمینه فرهنگ سازی برای احترام به فضای حرکتی ماشین های در حال عبور از تقاطع ها در فاز سبزشان  اقدام خواهد شد.

بابا خانی  خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که با اجرای قانون حق تقدم  توسط عابران و خودرو ها ، بیش از 40 درصد به ظرفیت تردد در تقاطع ها افزایش خواهد یافت.

مدیر بخش سیستم های هوشمند شرکت کنترل ترافیک ، در خصوص کنترل تردد در محدوده زوج و فرد از طریق دوربین های هوشمند گفت : کنترل محدوده طرح در دولایه ؛ "طرح اصلی" و "طرح زوج و فرد" توسط دوربین های ثبت تخلف این مرکز در حال انجام است . در محدوده طرح زوج و فرد بیش از 120 معبر وروردی و  60 معبر خروجی شناسایی شده است که در این معابر وروری و خروجی ( خروجی های قابل تردد به ورودی ) دوربین ها آماده ثبت تخلف هستند و هدف از این پروژه جلوگیری از ورود و تردد خودروهای غیر مجاز در محدوده طرح زوج و فرد است .

وی در ادامه افزود : با اجرای این طرح قادر خواهیم بود علاوه بر جلوگیری از ورود خودروهای غیر مجاز ، از تردد آنها در سطح معابر محدوده طرح نیز جلوگیری کنیم .

بابا خانی در خصوص زمان اجرای کامل این طرح گفت : برنامه کنترل محدوده زوج و فرد به صورت کاملا مکانیزه تا 20 اسفند ماه 93 تکمیل شده و به بهره برداری کامل خواهد رسید . این طرح در حال حاضر نیز در حال بهره برداری است .

وی در خاتمه گفت : تمام طرح های محدودیت  در راستای برقراری نظم و ایجاد زندگی راحت و داشتن هوای سالم در کلانشهر تهران در نظر گرفته شده است و امیدواریم که شهروندان در جهت رعایت دقیق این قوانین کوشا باشند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: