جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 شهريور 1393     
لزوم رسیدگی به وضع ایمنی و آلاینده گی خودرو با آغاز سال تحصیلی...

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز ؛ مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با توجه به در پیش داشتن  روزهای ابتدایی مهرماه و با بازگشایی مدارس ، شهر تهران شاهد افزایش 2 میلیون نفر، به جمعیت کنونی حاضر در ترددهای روزانه شهری  خواهد بود . در این زمان به علت تشدید ترافیک و تردد بیشتر خودروها ، کلانشهر تهران همچون سالهای گذشته با افزایش چشمگیر آلودگی هوا روبرو خواهد بود .

مهندس ولی آذروش در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در این زمان علاوه بر کنترل وضعیت آلایندگی خودروها ، بررسی وضعیت ایمنی خودروها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده  چرا که توقف هر خودرو در حاشیه خیابان و بزرگراه ها به علت نقص فنی، خود می تواند منجر به ایجاد تصادفات و تشدید  ترافیک و بالطبع افزایش آلودگی هوا ناشی از کارکرد در زمان ایستایی خودروها در مسیر حرکتی شود .

وی  در ادامه افزود : یکی از راهکارهای متداول در کلیه کشورهای صاحب تکنولوژی برای کاهش آلودگی هوا ،" حفظ شرایط کارکرد خودرو" ، " کنترل  استانداردهای آلایندگی " و " جلوگیری از کاهش  استاندارد" خودرو پس از تولید است. امروزه  در تمام کلانشهرهای دنیا تلاش می کنند با برنامه ریزی و وضع قوانین سختگیرانه در موضوع معاینه فنی_ به عنوان محوری مهم در کاهش آلودگی هوا_ نظارت دقیق و فراگیرتری بر وضع خودروها پس از تولید داشته باشند.

آذروش با اشاره به افزایش میزان برخورد پلیس از ابتدای مهرماه با خودروهایی که  فاقد معاینه فنی هستند ، بیان داشت :  هم اکنون بالغ بر 70 درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی تهران خالی است و شهروندان می توانند برای کنترل وضع سلامت خودرو ، به این مراکز مراجعه کرده و  در صورت سلامت خودرو گواهی معاینه فنی دریافت کنند .

وی در در ادامه افزود: از شهروندان می خواهیم تا پیش از پایان شهریورماه و شلوغ شدن مراکز، جهت اخذ گواهینامه به یکی از مراکز معاینه فنی تحت نظارت شهرداری تهران مراجعه کنند.

آذروش گفت: در حال حاضر 14 مرکز مکانیزه معاینه فنی با پراکندگی مناسب در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران، آمادگی  پذیرش روزانه حداقل 6000 دستگاه خودرو در یک شیفت کاری 8 ساعته را دارا هستند  . هم اکنون ساعت کاری مراکز  از شنبه تا چهارشنبه  از ساعت 7:30 صبح تا  16:15 بعد از ظهر و پنجشنبه ها از ساعت 7:30  تا   13:00  است . با توجه به شرایط مرکز بیهقی، روزهای جمعه نیز  به جهت رفاه حال شهروندان از ساعت 8 لغایت 14:00 آماده به خدمت رسانی است که  در صورت شلوغی مراکز افزایش ساعت کاری و شیفت کاری امکان پذیر خواهد بود .

وی در ادامه افزود: در روزهای آینده ، تمام تمهیدات لازم برای مراجعه خودروها فراهم شده  است و این مجموعه ضمن تلاش شبانه روزی ظرفیت های لازم  را برای انجام معاینه فنی  ایجاد کرده است و با آمادگی کامل منتظر مراجعه شهروندان است.

آذروش در خاتمه گفت: این مجموعه تمام تلاش خود را جهت ارتقاء سطح کیفی فرایند انجام معاینه فنی و اصلاح قانون در این زمینه  ، همکاری با وزارت کشور و دستگاههای مرتبط  جهت اصلاح قوانین و ایجاد وحدت رویه در انجام معاینه فنی در سطح کشور انجام خواهد داد.

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: