جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 مرداد 1395     
تأثیر لغو تحریم ها بر کیفیت ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به رشد شاخص ها  در حوزه خدمات پس از فروش گفت  : آنچه که امروز در حوزه خدمات پس از فروش صنعت خودرو رخ داده حاکی از رشد صورت گرفته در شاخص هاست این در حالی است که همچنان انتظارات مشتریان از این بخش به طور کامل بر آورده نشده است.

رضا علیزاده با اشاره به تاثیر لغو تحریم ها بر  کیفیت ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان افزود: با دسترسی شرکت های تامین کننده قطعات یدکی به قطعات اصلی تا حدودی کیفیت ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان ارتقاء یافته است به طوری در این راستا رضایت مشتریان از نحوه ارائه خدمات پس از فروش روند رو به رشدی داشته است.

وی تصریح کرد : هر چند شیب رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش کند است لیکن با تمهیداتی که شرکت ها اندیشیده اند امید است بتوان این شیب را تند نمود و جوابگوی انتظارات مشتریان بود.

وی با اشاره به اینکه  در تمام دنیا خدمات پس از فروش یکی از آیتم‌های مهم برای هر کالای تولیدی محسوب می‌شود ، افزود : به همین جهت یکی از الزاماتی که معمولا در  کشورها برای خودروهای تولیدی در نظر گرفته می شود ایجاد شبکه خدمات پس از فروش گسترده و منسجم برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان است.

وی همچنین با ذکر این نکته که  امروزه خدمات پس از فروش دیگر رعایت برخی استانداردها و الزامات نیست گفت : خدمات پس از فروش در حال حاضر یک مزیت رقابتی است که خوشبختانه شرکت های خدمات پس از فروش خودرو نیز نسبت به این نکته اتفاق نظر و تاکید دارند.

نماینده ورزقان در مجلس دهم در ادامه با توجه به انتظار جامعه از تاثیر برجام بر صنعت خودرو افزود : البته انتظاری که جامعه ، خودروسازان و وزارت صنعت و معدن از موضوع برجام داشتند متاسفانه برآورده نشده است اما همین شرایط گامی مهم در جهت گشایش در کارها بوده است.

علیزاده اظهار داشت : با عرضه قطعات اصلی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب هر چند در کوتاه مدت و به صورت مقطعی رضایتمندی مشتریان حاصل شده و دست خودروساز نیز در ارائه خدمات پس از فروش باز می شود اما نکته مهم این است که نباید اجازه داد که در جریان واردات قطعات به صنعت داخل اسیب وارد شود.

وی تصریح کرد  به هر میزان خدمات پس از فروش خودروسازان تقویت شود طبعا جلب رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت البته تکیه بر واردات بویژه واردات قطعات یدکی در دراز مدت سیاست درستی نیست چرا که صنعت و تولید داخل خصوصا صنعت قطعه سازی در کشور را نابود خواهد کرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: