جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 1 مرداد 1395     
قائم مقام شهردار تهران در جلسه عملياتي پيشرفت پروژه هاي ريلي پايتخت
پیشرفت متروی تهران در رکود اقتصادی کشور مثال زدنی است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، جلسه عملياتي بررسي پيشرفت پروژه‌هاي ريلي پايتخت با حضور قائم مقام شهردار تهران، معاونان حمل و نقل و ترافيك و مالي و اقتصاد شهري شهرداری تهران، مديرعامل بانك شهر، مديران عامل و شهرداران مربوطه و مديران، مجريان و مشاوران اين پروژه‌ها برگزار و لزوم پيشرفت خطوط 6 و 7 مترو و متروي فرودگاه امام خميني (ره) و بهره‌ برداري به موقع از پروژه‌ هاي مذكور مورد تأكيد قرار داد.

دكتر عيسي شريفي با اعلام اين كه هدف از اجراي پروژه‌هاي شهری، خدمت به شهروندان و جلب رضايت مردم عزيزمان است كه رضايت خداوند متعال را نیز به دنبال دارد، گفت:  در جريان انجام اين پروژه‌ها بايد کسب رضايت مردم به ويژه شهرونداني كه در محل ساكن هستند را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وي با تأکید بر اين که تا عموم مردم به ويژه ساكنان منطقه از نحوه انجام پروژه راضي نباشند و تا زماني كه اهالي محل از روند و فرآیند انجام كارهايمان رضايت نداشته باشند، در كارمان موفق نخواهيم شد و نتايج مورد انتظارمان حاصل نخواهد شد، افزود:  بر اساس تدبير شهردار محترم تهران، هیچ یک از ایستگاه های مترو بدون داشتن پله برقي و آسانسور، افتتاح نخواهند شد.

حمایت از خانواده های دو همکار مترو که در حادثه شهران جان باختند

قائم مقام شهردار تهران با اشاره به اين كه در 9 ماه گذشته تحول بزرگي در خط 7 مترو رخ داده، درگذشت دو همکار مترو در حادثه شهران را به خانواده‌هاي داغدار آنها تسليت گفت و اظهار كرد: هر چند غم فقدان اين همكاران خدوم براي خانواده هاي ایشان با هيچ چيزي قابل جبران نیست اما بايد سعی کنیم تا جاي ممكن، بازماندگان این عزیزان را مورد حمایت قرار دهیم.

دکتر شریفی با بیان این که از انجام به موقع خط 6 مترو و بهره برداری از آن در موعد مقرر خیالمان راحت است، تصریح کرد: مجموعه مترو و تمام مراکزی که در پیشرفت خطوط 6 و 7 مترو، سهم و نقش داشته اند از جمله شهرداری های مناطق مربوطه، الحق و الانصاف جهادی کار کردند و تحقق هماهنگی، همدلی و همراهی در این حوزه اگر بی نظیر نباشد، حتماً کم نظیر است.

وی در پایان با تقدیر از زحمات مهندس تشکری هاشمی در مدت 10 سال تصدی مسئولیت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، انتصاب دکتر مازیار حسینی در مسئولیت این معاونت از سوی شهردار محترم تهران را باعث تحول در حوزه مهم حمل و نقل شهری دانست و با تأکید بر این که ایشان این حوزه را متحول خواهند نمود، خاطرنشان کرد: در شرایط رکود اقتصادی حاکم بر کشور، پیشرفت متروی تهران به بهترین شکل ممکن به عنوان اولویت اول مدیریت شهری، مثال زدنی است.

کار در اعماق زمین های نیمه جنوب تهران طاقت فرساست

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين جلسه كار در اعماق زمين ‌هاي نيمه جنوبي تهران از خيابان انقلاب اسلامي به پايين را با توجه به وضعيت آب‌ هاي زير زميني و ساير شرايط حاكم بر اين محدوده از شهر را بسيار سخت و طاقت فرسا دانست و گفت: به همين دليل، توسعه مترو در جنوب شهر به تدابير و تمهيدات ويژه اي نسبت به ساير مناطق شهر نیاز دارد.

دكتر سيد مازيار حسيني با اشاره به اين كه خط L شكل 7 مترو، مسير مهمي است كه جنوب شرق تهران را پس از طي مسير شرقي ـ غربي و عبور از مركز شهر به شمال غرب تهران متصل مي كند، اظهار كرد: 30 جبهه فعال در اين خط داريم كه به جز 3 نقطه كه به دليل شرايط حاكم بر زير زمين، كار قدري به كندي پيش مي رود، در بقيه جبهه ها كار با سرعت جلو مي رود.

وي با بيان اين كه بالغ بر 12 هزار مهندس و كارگر در خطوط 6 و 7 متروی تهران تمام وقت مشغول به كارند، تصريح كرد:     از جمله مراکزی كه مجموعه مترو از پشتيباني آنها برخوردار است، مي توان شهرداري هاي مناطق ذيربط، بانك شهر، معاونت مالي و اقتصاد شهري و سازمان املاك و مستغلات شهرداري تهران را نام برد كه با تمام توان خویش به كمك مترو آمده اند.

فعالیت در خطوط 6 و 7 مترو در 108 جبهه کاری

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به اين كه تدبير شهردار محترم تهران، اين است كه گسترش حمل و نقل عمومي از جمله توسعه مترو با اولويت جنوب شهر دنبال شود، اظهار كرد: در حالي كه كل كشور را خشكسالي مالي فرا گرفته، شكوفايي مترو با حمایت مدیریت شهری، مثال زدنی است و بايد اين پشتيباني كه با همدلی و همراهي مراکز مختلف محقق شده را قدر بدانيم.

 دكتر مازیار حسيني با بيان اين كه در خط 6 مترو، حدود يك درصد نیز از برنامه زمان بندي شده جلوتر هستيم، تصريح كرد: 8 هزار مهندس و كارگر به همراه يك دستگاه تي بي ام در 78 جبهه کاری خط 6 و 4 هزار مهندس و کارگر به همراه دو دستگاه تی بی ام در 30 جبهه کاری خط 7 مترو مشغول به كار هستند.

وي در خاتمه با تأكيد بر اين كه واگن سازی متروی تهران به عنوان مصداق اقتصاد درون زا با تمام توان در حال تولید واگن های مترو است، خاطرنشان كرد: این كارخانه به شدت فعال شده تا پا به پاي توسعه پر شتاب شبكه مترو و راه اندازي ايستگاه ها و مسیرهای جدید مترو، گام بر دارد و نسبت به تأمين واگن هاي مورد نياز خطوط جديد متروی تهران اقدام كند.

حفر 11 تونل و احداث 19 پل در مسیر متروی فرودگاه حضرت امام (ره)

مجری خط 7 مترو با اشاره به این که در این خط با 18 کیلومتر طول، 18 ایستگاه مترو پیش بینی شده، اظهار کرد: دو دستگاه     تی بی ام به صورت سه شیفته در خط 7 مشغول به کارند و 100 درصد تونل های این خط حفاری شده و پیشرفت ساختمانی این پروژه 71 درصد است و عملیات روسازی، زیرسازی و ریل گذاری آن نیز برابر برنامه زمان بندی شده در دست انجام است.

مجری خط 6 مترو نیز در این جلسه با بیان این که تا کنون حفاری 23 و نیم کیلومتر از 31 کیلومتر طول این خط معادل 82 درصد تونل های این خط به اتمام رسیده، تصریح کرد: لاینینگ 16 کیلومتر معادل 56 درصد تونل های خط 6 نیز به پایان رسیده و از 27 ایستگاه پیش بینی شده در این خط، نیمی از ایستگاه ها تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

همچنین مجری متروی فرودگاه امام (ره) با اعلام این که 6 کیلومتر از این خط تا شهر آفتاب بهره برداری شده، خاطرنشان کرد: در مسیر این خط، 11 تونل و 19 پل قرار دارد و 70 درصد از ریل گذاری آن به اتمام رسیده و برابر برنامه پیش بینی شده، متروی فرودگاه حضرت امام (ره) اول بهمن امسال افتتاح شده و مسافران ورودی و خروجی به کشور با مترو به فرودگاه می روند.

مردم باید بدانند شهرداری تهران متروی فرودگاه امام (ره) را می سازد

دکتر شریفی در خصوص ایستگاه متروی فرودگاه حضرت امام (ره) با اعلام این که این فرودگاه، دروازه ورود و خروج از کشور عزیزمان است و باید طراحی آن به بهترین شکل ممکن انجام و معماری آن به زیباترین شکل ممکن اجرا شود، تأکید کرد: ایستگاه متروی فرودگاه حضرت امام (ره) باید در بین بیش از 100 ایستگاه متروی تهران، نمونه بوده و منحصر به فرد باشد.

دکتر مازیار حسینی نیز در این خصوص، نصب تابلوی روزشمار پروژه در محل فرودگاه حضرت امام (ره) و در خطوط 6 و 7 مترو را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: شهروندان باید بدانند که این خط با اهتمام مدیریت شهری و توسط شهرداری تهران در دست ساخت است و ارائه اطلاعات لازم در این ارتباط در مسیر فرودگاه حضرت امام (ره) می تواند به این مهم کمک کند.

گفتنی است در این جلسه دکتر قدرت گودرزی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و دکتر حسین محمد پورزرندی مدیرعامل بانک شهر، گزارش های جداگانه ای از حمایت این دو مجموعه از اجرای خطوط 6 و 7 مترو ارائه دادند و مهندس هابیل درویشی مدیرعامل شرکت متروی تهران نیز بهره برداری از 100 کیلومتر مترو در تنها دو سال را اقدامی ماندگار در تاریخ متروی پایتخت دانست و از ورود 91 واگن مترو در قالب 13 رام قطار جدید به خطوط متروی تهران تا پایان امسال خبر داد. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: