جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 31 تير 1395     
راه اندازی نخستین غرفه ویژه بازیافت در بلوار میرداماد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، نخستین غرفه ی ویژه ی بازیافت منطقه 3 تهران در بلوار میرداماد راه اندازی شد.

مرتضی روحانی معاون محیط زیست و فضای سبز این منطقه  ، افزایش ساعت کاری ،اجرای طرح آموزشی در واحدهای اداری و تجاری و مجتمع های مسکونی این محدوده و ارائه ی کد اشتراک به آنها ، توزیع مخازن ویژه پسماند خشک و حضور خودروی ملودی در این محل را از جمله ویژگی های غرفه ی میرداماد عنوان کرد.

روحانی  در ادامه با بیان اینکه  این غرفه از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعال است تصریح کرد: از سوی دیگر خودروی ملودی به صورت روزانه به واحدهای تجاری واداری و مجتمع های مسکونی مراجعه و  مخازن آنها را تخلیه می کند.

وی با اشاره به بافت تجاری بلوار میرداماد افزود: همچنین  طرح آموزش چهره به چهره در این محل اجرا شده و به شهروندان مخازن مخصوص جمع آوری پسماند خشک در ابعاد و اندازه های مختلف ارائه شده است .

روحانی  یاد آور شد :  این غرفه در بلوار میرداماد ،نبش خیابان شمس تبریزی جنوبی قرار دارد و در ازای    تحویل پسماندهای خشک به شهروندان مواد شوینده ،کیسه های مخصوص پسماند و حتی پول نقد اعطا می کند و شهروندان ساکن در این محدوده می توانند جهت تحویل زباله های خود در ساعت مقرر با شماره تلفن 09358020418 تماس حاصل کنند.

محمود رضا سابقی رئیس اداره ی مدیریت پسماند منطقه 3 در خصوص اهمیت تفکیک زباله در مبدا گفت : برای تفکیک زباله ها اولین قدم این است که همه زباله‌ها را در یک کیسه زباله یکسان نیندازیم و در منزل، حداقل دو کیسه زباله داشته باشیم؛ زباله‌های خشک و تر که دو نوع اصلی زباله است را در مبدا تفکیک و تحویل نماییم.

سابقی افزود: اغلب مواد خوراکی، شامل پسماند غذاها و میوه‌ها در دسته زباله های تر قرار می‌گیرد و بیشتر آنها نیز قابلیت تبدیل شدن به کودها و کمپوست‌ها را دارند اما زباله خشک، شامل انواع قوطی کنسروها و ظرف‌های فلزی، پلاستیکی، کاغذ و مقواست که همه ی این مواد در صورت تفکیک شدن از زباله خشک می‌تواند دوباره جذب چرخه ی تولید شود.

وی در خاتمه افزود: از سوی دیگر نوعی از زباله ها نیز مانند باطری های فرسوده و لوازم الکتریکی و الکترونیکی هستند که با توجه به اینکه حاوی عناصر خطرناک  باید به صورت جداگانه تفکیک شوند و به غرفه های بازیافت تحویل داده شوند.

سابقی با بیان اینکه منطقه 3 تهران با مساحتی حدود  2 هزار و 943 هکتار و  جمعیت ساکن  بالغ بر 325  هزار نفر دارای بافتی مسکونی ،تجاری ، اداری و مسافر پذیر است  افزود:  روزانه حدود 2/339  تن زباله از سطح این منطقه جمع آوری می شود که 2/58 تن از این میزان را زباله های خشک جمع آوری شده، تشکیل می دهد.

وی با تاکید بر مشارکت شهروندان در طرح تفکیک پسماند اظهار کرد: در حال حاضر از طریق غرفه ها و خودروهای ملودی حدود2/17 درصد از زباله های خشک شهروندان جمع آوری می شود که این منطقه پتاسیل افزایش آن را تا میزان 36 درصد دارد .

سابقی  آموزش و فرهنگ سازی و  جلب مشارکت شهروندان را از مهمترین اهداف این اداره عنوان کرد که   موجب کاهش حجم زباله های تولیدی می شود و افزود: طرح تفکیک پسماند های خشک و تر علاوه بر حفظ منابع محیط زیست، ایجاد کارآفرینی کرده و و ارزش افزوده ی اقتصادی را برای شهر و شهروندان به دنبال دارد. .

 وی در خاتمه نشانی غرفه های بازیافت منطقه 3 را به شرح ذیل اعلام کرد:

ده ونک          میدان ده ونک ابتدای خیابان شهید مجیدپور روبروی درمانگاه صبارو

شهرک فجر      بزرگراه نیایش شهرک فجر

گل آذین         خیابان نلسون ماندلا بالاتر از اسفندیار نبش خیابان گل آذین

زرگنده  شریعتی روبروی خیابان شهید کلاهدوز کوچه امامزاده جنب تره بار

نعمتی   خیابان ش کلاهدوز خیابان نعمتی نبش کوچه سوم

اختیاریه خ پاسداران خ عابدینی زاده ضلع شمالی میدان اختیاریه

مجتبایی خ شریعتی بالاتر از سیدخندان مسیل مجتبایی نبش خ سراب

تخارستان        خ شریعتی خ دستگردی نبش خ تخارستان

میرداماد          بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی جنوبی

آقامیر   خ ش کلاهدوز خیابان آقامیری جنب کانکس نیروی انتظامی

مفاخری خ پاسداران  خیابان اختیاریه نبش بوستان 22 بهمن

صدف خیابان قبا جنب بازار میوه و تره بار صدف

عطار    خ ولیعصر بالاتر از م ونک نبش خ عطار

دیدار    خ نلسون ماندلا بالاتر از چهارراه جهان کودک نبش خ دیدار

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: