جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 تير 1395     
عدم تمکین مسئولان راه آهن برای ساماندهی خطوط و ایستگاه‌ها

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اعلام اینکه طرح توسعه 27 هکتاری اراضی آزاد شده خط راه آهن تهران – تبریز آماده اجرا است و در انتظار توافق راه آهن برای واگذاری این اراضی هستیم، گفت: این درحالی است که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از تکالیفی که در طرح جامع شهر تهران برای ساماندهی خطوط و ایستگاه های راه آهن پیش بینی شده، تمکین نکرده است.

پژمان پشمچی زاده با اشاره به اثربخشی بالای اجرای طرح توسعه 27هکتاری اراضی آزاد شده خط راه آهن تهران –تبریز تصریح کرد: در پی اجرای این طرح سرانه فضای سبز محلات مجاور خط راه آهن 138 درصد و سرانه های ورزشی و فرهنگی نیز به ترتیب 67 و 54 درصد ارتقاء می یابد.

 

 

وی در تشریح مشکلاتی که مردم و ساکنان این مناطق به واسطه شرایط کنونی دارند، افزود: اگر راه آهن جمهوری اسلامی از قیمت کارشناسی که توسط کارشناس رسمی دادگستری اعلام و مورد توافق طرفین نیز قرار گرفته، تمکین کند و به این اراضی دیدگاه انتفاعی نداشته باشد، مشکلات شهروندان تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه به رغم اینکه به همت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران جلسه ای در دفتر قائم مقام شهردار تهران با حضور مسئولین راه آهن برگزار شد، اما به دلیل عدم تمکین راه آهن از قیمت کارشناسی، از این جلسه نتیجه ای حاصل نشد.

پشمچی زاده همچنین با مقایسه کیفیت و وسعت مهمترین ایستگاه های راه آهن کلانشهرهای جهان و راه آهن کشور اظهار کرد: مسئولان راه آهن با وجود تکالیفی که در طرح جامع شهر تهران برای ساماندهی خطوط و ایستگاه های راه آهن پیش بینی شده، اقدام موثری در این خصوص انجام نداده است.

معاون شهردار تهران در شهرسازی و معماری با اشاره به فرسوده بودن ناوگان راه آهن و تردد لوکوموتیوهای دیزلی که در افزایش آلودگی هوا و ایجاد آلودگی های صوتی تاثیرگذار است، گفت: عدم انطباق عرصه وسیع 170 هکتاری مجموعه تحت اختیار راه آهن با ظرفیت ناچیز ایستگاه مرکزی تهران در هیچ کجای دنیا همانندی ندارد. در واقع ایستگاه های مهم دنیا به رغم ظرفیت های میلیونی مسافر هیچگاه عرصه ای بیش از 10 الی 30 هکتار به  خود اختصاص نداده اند، ضمن اینکه ایستگاه های مدرن جهان ملاحظات طراحی شهری، اجتماعی، اقتصادی و حمل و نقل را به خوبی در ساخت و بهره برداری لحاظ کرده اند که ایستگاه تهران به این لحاظ هم بسیار ناکارآمد است.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: