جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 تير 1395     
حامد بهداد پیگیر مرگ کیارستمی

وب‌سایت آی سینما: روز گذشته رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پیگیری پرونده پزشکی عباس کیارستمی در کوتاه مدت ممکن نیست، یکی از مهم‌ترین دلایل درگذشت این کارگردان پرآوازه را سفر او به فرانسه عنوان کرد. حامد بهداد بازیگر سینما امروز در واکنش به گفته‌های نوبخت یادداشتی نوشته و در آن به این موضوع اشاره کرده که کیارستمی به دلیل «شرحه شرحه شدن» بدست پزشکان ایرانی تصمیم گرفت به فرانسه سفر کند.

دنبال مقصر سفر به فرانسه هستید؟ در لواسان خفته است!


دیروز علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که کمیته 30 نفره‌ای به همراه یکی از اعضای مجلس شورای اسلانی در سازمان نظام پزشکی، پیگیری روند درمانی مرحوم کیارستمی را به عهده دارند. او همچنین گفته بود: «به دنبال آن هستیم که چه کسی به وی اجازه این سفر را داد زیرا در هر حال از نظر علمی صلاح نبود که یک بیمار با آن سوابق جراحی، متحمل سفر چند ساعته شود و این مهم از نظر پزشکی قابل قبول نیست و لذا هرکس به مرحوم کیارستمی اجازه سفر به کشور فرانسه را داد با وی دوستی نکرد.»

بعد از انتشار سخنان نوبخت، سازمان نظام پزشکی هم با انتشار بیانیه‌ای رسما حمایت خود را از پزشکان اعلام کرد. این درحالی است که پرونده پزشکی عباس کیارستمی در این سازمان بررسی می‌شود و سازمان نظام پزشکی باید مقصران احتمالی را معرفی کند.

 حامد بهداد امروز با انتشار یادداشتی به گفته‌های علی نوبخت واکنش نشان داد. او در این یادداشت آورده است: «آقاى نوبخت سلام. شنيده‌ام دنبال كسى هستيد كه به آقاى كيارستمى اجازه سفر به فرانسه را داده؟ روشن نساختيد دنبال جزئيات هستيد يا مقصر، اما اگر دنبال مقصريد من نشانى‌اش را دارم: او در مزارى زيبا واقع در لواسان ، جايی به نام ترك مزرعه خفته است. قبلاً دوستِ ما بود. خانه‌اش آنجا است. نگهبانى دارد مزرعه، كه اگر از او بپرسيد خانه دوست كجاست؟ خواهد گفت كجاست. بر در آن خانه نوشته‌اند عباس كيارستمى. مقصر آنجا خفته. به خاطر دارم  ايشان آن خانه را سه يا چهار ماه پيش از آنكه در بيمارستان جم بستری شوند، خريدند. اصولاً ايشان از كسى اجازه نمی‌گرفت. سينماگر  مستقل شنيده‌ايد؟ ايشان مستقل بود. فروردين ٩٥ براى عمل ساده و پيش پا افتاده پوليپ روده، با پای خودش می‌رود بيمارستان جم. هر چه اطرافيان گفتند به فرانسه برويد اجازه دخالت نداد. گفت همينجا: ايران. چيزی كه او را از ديگران جدا می‌كرد، ايمان و اعتمادش به اينجا بود. پس از چهار عمل جراحى و شرحه شرحه شدنش در طولِ سه ماه مدام، جان به لب و بى‌اعتماد شد. گفت فرانسه. ايشان مستقل بود. خود ايشان به خود جواز رفتن به فرانسه را داده است. ايشان از كسى اجازه نمى‌گرفت. البته حالا ديگر در آن خانه خفته است و شايد خوابى می‌بيند. خوابى و در خواب جايی شبيه به بيمارستانى كه  در آن عمل شده. آنجا ديگر شبيه به قبل نيست. شكلى ديگر است. نقشه‌ها عوض شده و نقش‌ها تغيير كرده؛ حالا مردمِ شاد، بليط فيلم در دست، از هر سو براى تماشاى فيلم‌هايش مى‌آيند. در يكى تالار: نمايشِ  طعم گيلاس. در يكى سرا: مسافر. در  يكى ديگر: زير درختان زيتون... ناگهان باد او را خواهد برد. باد كه می‌برد مى‌بيند سر در بيمارستان جَم نوشته‌اند: سينما؛سينما جَم. آقاى نوبخت اگر دنبالِ مقصريد، مقصر دارد خواب می‌بيند. بيدارش نكنيد! پس از چهل روز باور می‌كند. مى‌رود سوى ديگر هيچ...»

به نظر می‌رسد تا زمانی که رسیدگی به پرونده عباس کیارستمی به سرانجام نرسد، واکنش به درمان او در ایران ادامه خواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: