جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 تير 1395     
پلمپ معادن شن و ماسه تهران درصورت رعایت نکردن مسائل زیست محیطی

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از پلمپ شدن معادن شن و ماسه ای که مسائل زیست محیطی را رعایت نکنند خبر داد.

 

محمد هادی حیدرزاده درحاشیه همایش ملی محیط زیست با رویکرد مدیریت یکپارچه آسفالت کردن معابر دسترسی ، کاهش ارتفاع دپو و استفاده از مه پاش و آب پاش های با ارتفاع بالا را از الزامات فعالیت معادن شن و ماسه در اسلامشهر و شهرقدس اعلام کرد و گفت: در صورتی که این معادن به دستورالعمل های زیست محیطی توجه نکنند به شدت با آنها برخورد می شود .
وی تعداد معادن شن و ماسه فعال در استان تهران را 93 معدن برشمرد و افزود: از این تعداد برای 15 معدن به علت بی توجهی به مسائل زیست محیطی در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است .
حیدرزاده با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 80 مورد تقاضا برای ایجاد معدن شن و ماسه در محیط زیست استان تهران ارائه شده است، تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید هیچ مجوزی برای ایجاد معدن شن و ماسه وآسفالت صادر نشده است .
وی همچنین از اینکه برخی از واحدهای تولیدی و خدماتی بدون درنظر گرفتن ساختارهای لازم و فقط براساس پیروی از مد به ایجاد واحد hse با هدف پیش بینی مخاطرات ایمنی و زیست محیطی روی آورده اند انتقاد کرد و گفت : واقعا اگر واحد hse عملیاتی شکل بگیرد یک پالایشگاه نباید سه روز در آتش بسوزد .
حیدرزاده تاکید کرد : این رویکرد نشان می دهد مخاطرات در یک واحد پتروشیمی به خوبی شناسایی نشده است .
وی با اشاره به اینکه خط مشی واحدهای hse باید براساس ماموریت آنها شکل بگیرد از مدیران ارشد واحدهای تولیدی و خدماتی خواست هرگز بدنبال مدگرایی نباشند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست رویکرد اصلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را توجه به کسب و کارهای فعال و خدمات وتولیدات داخلی دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در اقتصاد مقاومتی تولیداتمان از نظر کیفی و کمی افزایش پیدا کند باید به موضوع hse به معنای واقعی آن ( پیش بینی مخاطرات ) توجه ویژه کرد.
وی گفت: بررسی ها نشان می دهد فقط 50 درصد واحدهایی که گواهینامه hse کسب کرده اند می توانند در مقابل مخاطرات ایمنی و زیست محیطی به خوبی عمل کنند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: