جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 تير 1395     
توجه به محرومین عین فرهنگ قرآنی است

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران با بیان اینکه اگر امروز پرچم قرآن و عترت در دست ماست باید در روش و منش مان به این فرهنگ عمل کنیم، گفت: در حال حاضر سازمان های مختلفی در کشور در بحث مبارزه با فقر تلاش می کنند، اما من بر این باورم که پیشتاز و پرچم دار اصلی مبارزه با فقر و محرومین باید کسانی باشند که در فرهنگ قرآنی پیشتاز هستند .

 

محمدباقر قالیباف در اختتامیه طرح عظیم قرآنی شمیم وحی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، سرلشکر رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری و تنی چند از اعضای شورای شهر و ائمه جماعات برخی از استان ها برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمعی قرآنی با حضور علمای بزرگ قرآنی اظهارکرد: دست همه عزیزانی که زحمت اجرای طرح شمیم وحی را کشیده اند می بوسم و به آنها خداقوت می گویم . همچنین صمیمانه از عزیزان که در روستاها و شهرها به گرمی از این کاروان استقبال کرده اند تشکر می کنم. امیدوارم تمامی این زحمات ذخیره شب اول قبر، عزت دنیوی و اجر اخروی باشد .

وی  به بازدید از نمایشگاه شمیم وحی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان و برگزاری جلسه با مراکز قرآنی اشاره و بیان کرد: به باور من همانطور که به فرهنگ قرآن و تبلیغ این کتاب آسمانی با روش های مختلف از جمله تفسیر، قرائت ، خوشنویسی، تذهیب و ... توجه می شود، این استعداد وجود دارد که کلام وحی که قانون اساسی بشریت و کتاب زندگی است، درعمل و اقدام نیز سرلوحه قرار گیرد و پرچم قرآن را از این حیث نیز در جامعه بالا نگه داریم و به دستوراتش عینیت ببخشیم .

شهردار تهران با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری در جامعه نیازمند مبارزه با فقر هستیم، عنوان کرد: در قرآن کریم بیش از 60 بار به طور مستقیم و غیرمستقیم بر رسیدگی به محرومین، نیازمندان و ایتام تاکید شده است. به باور من یکی از ویژگی های مثبت طرح شمیم وحی در کنار توجه به قرآن، توجه به مناطق محروم، محرومین و فقرا و نیازمندان است که عین فرهنگ قرآنی و تاکید اهل بیت است.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز پرچم قرآن و عترت در دست ماست باید در روش و منش مان به این فرهنگ عمل کنیم، گفت: در حال حاضر سازمان های مختلفی در کشور در بحث مبارزه با فقر تلاش می کنند، اما من بر این باورم که پیشتاز و پرچم دار اصلی مبارزه با فقر و محرومین باید کسانی باشند که در فرهنگ قرآنی پیشتاز هستند .

شهردار تهران افزود: مهمترین عمل قرآن توجه به محرومین است و امیدواریم طرح شمیم وحی هم به وضعیت مادی و هم معنوی مردم عزیز رسیدگی کند.

قالیباف در پایان اظهارامیدواری کرد: از خدا می خواهم به همه ما توفیق دهد که در ترویج فرهنگ قرآن و عترت ثابت قدم باشیم و با قرآن و جامعه قرآنی محشور باشیم.

در بخشی از این مراسم اعضای یکی از موسسات قرآنی که در منطقه بشاگرد فعال است، از احداث حسینیه با کمک خیرین در یکی از روستاهای این منطقه خبرداد و خواستار کمک در ادامه مراحل احداث شد که شهردار تهران نیز اظهارامیدواری کرد تا با همکاری قرارگاه امام رضا (ع) پیش از ماه محرم حسینیه این منطقه در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: