جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 شهريور 1393     
بی انضباطی ترافیکی شهروندان از مهمترین دغدغه هاست

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تقویت خطوط تاکسی، استقرار جرتقیل و خودروهای امدادی در معابر بزرگراهی و اصلاح علائم ایمنی، ترافیکی و خط کشی ها در محدوده مدارس شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس طی ماه جاری 2 هزار راننده تاکسی سرویس مدرسه مورد آموزش قرار گرفته اند.

کامران اخباری در حاشیه دومین جلسه ستاد استقبال از مهر حوزه حمل و نقل و ترافیک که صبح امروز در محل معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، گفت: در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان در آغاز سال تحصیلی بر کمیت و کیفیت برنامه ریزی ها و اقدامات تاکید شده است. به طوری که در بازه زمانی باقی مانده تا مهرماه برای شهرداری های مناطق علاوه بر دستورالعمل اجرایی، چک لیست هایی به منظور ارزیابی عملکرد ارسال شده است .

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ساماندهی سرویس مدارس یکی از اولویت های ترافیکی در مهرماه 93 است، تصریح کرد: آموزش 8هزار راننده سرویس مدرسه در دستور کار قرار گرفته، به طوری که از ابتدای ماه جاری تاکنون بالغ بر 2 هزار راننده تاکسی سرویس مدرسه آموزش دیده اند .

به گفته اخباری برچسب سرویس مدارس نیز به چاپ رفته و طی هفته آینده آماده بارگذاری پلاک خودروهاست .

معاون اجرایی سازمان ترافیک حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اینکه ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تمام ظرفیت درآغاز سال تحصیلی خدمات رسانی خواهد کرد، تصریح کرد: نقاط حساس خطوط تاکسیرانی احصاء شده و کسری ناوگان در خطوط با تخصیص تاکسی جبران شده است.

فعالیت تاکسیرانان آنلاین رصد می شود

اخباری با بیان اینکه با راه اندازی مرکز کنترل هوشمند نظارت بر عملکرد تاکسی ها، آمار صحیحی از حضور و غیاب تاکسی ها در خطوط در دست داریم، گفت: به منظور رسیدگی به وضعیت خطوط و تلخلفات، گشت های نظارتی سازمان تجهیز شده و از ابتدای مهرماه نظارت گسترده ای بر خطوط تاکسی شهر تهران اعمال خواهد شد.

به گفته وی ساماندهی وضعیت سرویس های مدارس با جدیت دنبال می شود. داشتن معاینه فنی سرویس های مدارس، تایید سلامت جسمی رانندگان و عدم داشتن سوء پیشینه آنها از جمله مواردی است که در سرویس مدارس الزامی است .

بی انضباطی ترافیکی شهروندان بزرگترین مشکل است

اخباری با تاکید بر اینکه در حال حاضر بی‏ انضباطی رفتارهای ترافیکی شهروندان به عنوان یکی از مهم‏ترین دغدغه‏ های مدیریت شهری و شهروندان مطرح است، گفت: به منظور ارتقای رویکردها و رفتارهای شهروندان در حوزه ترافیک، تغییر رویکرد فرهنگی در این حوزه مورد تاکید مدیریت شهری است. به طوری که برنامه کلانی را در جهت تأثیرگذاری بر نحوه اندیشه و عملکرد شهروندان در دستور کار قرار داده ‏ایم و انتظار داریم پیاده‏ سازی موفقیت آمیز این طرح در نهایت تغییر نگرش و رفتار شهروندان را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان محور بودن پروژه های ترافیکی مورد تاکید شهرداری تهران است، بیان کرد: خط سفید به عنوان یکی از اولویت های ترافیکی در شهر تهران مطرح شده که به این منظور طرحی در مناطق 6 و 8 تهران به صورت پایلوت اجرایی شده که مناسب سازی معابر شهری و علائم ایمن و ترافیکی، اصلاح هندسی معابر و ساماندهی خطوط عابر پیاده و خط کشی های معابر در دستور کار قرار گرفته است .

کنترل آنلاین معابر شهر در مهرماه

در ادامه این جلسه فتاحی مدیر مرکز نظارت و کنترل ترافیک از کنترل آنلاین معابر شهری و وضعیت ترافیکی شهر تهران از نخستین ساعات ابتدای مهر ماه خبر داد و گفت : تجربه سالیان گذشته نشان داده ترافیک و تردد خودروها همزمان با مهرماه ، 30 درصد افزایش خواهد یافت .

وی با اشاره به اینکه عمده دلایل وقوع گره های ترافیکی در معابر پرتردد شهر و بزرگراه ها نقص فنی و تصادفات است، گفت : شهروندان در نظر داشته باشند معاینه فنی خودروی خود را در مهرماه به صورت کارآمد انجام دهند. در عین حال رعایت فاصله طولی و عرضی را در نظر داشته باشند .

به گفته وی با توجه به اینکه تصادفات و نقص فنی گره های ترافیکی را پدید می آورند، حضور خودروهای امدادی و جرثقیل ها در بزرگراه های پرتردد شهر در نظر گرفته شده است .

در این جلسه بر استقرار 100 دستگاه آمبولانس در معابر پرتردد شهر و میادین اصلی تاکید شد و نماینده اورژانس تصریح کرد: طی سال گذشته 120دستگاه آمبولانس در ساعات 7 صبح تا 9 صبح در معابر پرترد مستقر بود، اما با توجه به ریزش نیروی انسانی در سال جاری، 100 دستگاه آمبولانس از ساعت 7 صبح تا 9 صبح در میادین اصلی و معابر پرتردد شهر مستقر خواهند شد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: