جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 تير 1395     
معاینه فنی برای کلیه خودروها الزامی است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران در خصوص اجرای طرح (LEZ) گفت : براساس مصوبه شورای عالی ترافیک وزارت کشور تا دو ماه آینده طرح کاهش با هدف کاهش آلودگی هوا در سه فاز انجام خواهد شد، در فاز اول که از ابتدای شهریور ماه اجرا خواهد شد کلیه خودروها جهت تردد در محدوده زوج و فرد بایستی دارای معاینه فنی باشند و خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های این محدوده ثبت و در نهایت اعمال قانون خواهند گردید.

 

سید نواب حسینی منش تصریح کرد : در فاز دوم که از آبان ماه اجرا می شود داشتن معاینه فنی برای کلیه خودروها جهت تردد در شهر الزامی است و نیز فاز سوم این طرح از دی ماه آغاز می گردد و تنها خودروهای انژکتوری مجاز به تردد در محدوده زوج و فرد خواهند بود. محوریت اجرای این طرح انجام معاینه فنی خودروها است ضمن اینکه وضعیت معاینه فنی خودروها بصورت مکانیزه با استفاده از دوربین های ثبت پلاک در سطح شهر کنترل می شود.

وی اظهار داشت : بنا بر پیگیری های مجدانه مسئولین در این یکسال یکی از اقدامات بسیار مهم برای اجرای این طرح تجمیع اطلاعات معاینه فنی خودروها در سطح کشور بوده است که به اختصار به آن سیمفا می گویند.

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای سامانه سمیفا گفت : درحال حاضر 452 مرکز معاینه فنی در سراسر کشور درحال ارائه خدمات هستند كه بالغ بر90 درصد این مراکز از ابتدای خردادماه به این سامانه متصل شده اند.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: