جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 شهريور 1393     
تور تهرانگردی با دوچرخه ؛ با رویکرد هوای پاک و گردشگری صورت می گیرد

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز ؛ معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 12 ، در خصوص برنامه هایی که در تور تهرانگردی با دوچرخه قرار است اجرا شود گفت: همایش بزرگ دوچرخه سواری و تهرانگردی با رویکرد توجه به "هوای پاک "و" گردشگری " برای نخستین بار در منطقه 12 به اجرا در می آید .

محمد باصری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در این گردهمایی که به منظور گردش در نقاط تاریخی منطقه مرکزی شهر تهران و بازدید از آثار و ابنیه مهم در بافت تاریخی این منطقه برگزار می شود، یکی از اهدافی که دنبال می شود، اطلاع رسانی به شهروندان در زمینه وجود چنین اثاری در این نقطه از شهر تهران  است . چرا که در حال حاضر بسیاری از شهروندان از وجود برخی از این آثار بی اطلاع اند .

وی در ادامه افزود: به منظور تدارک امکانات و تدابیر لازم برای برپایی این همایش ، حضور حدود 2000 نفر در این برنامه پیش بینی شده است .

باصری گفت : با توجه به اینکه متولی برگزاری اولین  تور تهرانگردی با دوچرخه ، "معاونت حمل و نقل و ترافیک " و "سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران " و "سازمان ورزش" هستند  و این برنامه با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی و  به میزبانی منطقه 12 شهرداری تهران برگزار می شود ، تدابیر همه جانبه برای اجرای شایسته این برنامه از طرف سازمان های زیربط در نظر گرفته شده است . در این همایش بزرگ گردشگری تدابیر لازم جهت حضور  2000 نفر تهرانگرد که  با دوچرخه در منطقه 12 حضور بهم می رسانند ، اندیشیده شده است .

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه ساعت شروع این برنامه 7 و نیم صبح روز چهاردهم شهریور ماه است و هنوز از نظر شلوغی خیابان ها در زمان پیک ترافیک به سر نمی بریم ،  در همین راستا ضمن اتخاذ تدابیر لازم درجهت عدم انجام عملیات  عمرانی و نیز پاکیزگی در طول مسیر عبور گردشگران با دوچرخه، هماهنگی هایی با پلیس راهور ناجا انجام گرفته و  نیروهای ویژه ای در ابتدا و انتهای مسیر تعیین شده مستقر شده تا نسبت به مدیریت ترافیک اقدامات لازم انجام شود و شرکت کنندگان به مسیر مناسب و مدنظر  هدایت شوند.

معاون اجتماعی شهرداری منطقه 12 گفت : آیین افتتاحیه اولین همایش دوچرخه سواری در منطقه 12 ، به منظور گردشگری و بازدید از مکان های تاریخی این بخش از شهر تهران، از محوطه دانشگاه هنر (سرهنگ سخایی ) آغاز شده و با توجه ورود به محوطه وزارت خارجه ، هماهنگی هایی نیز با وزارت امور خارجه صورت گرفته است .

وی با اشاره به مسیر توربیان داشت: این گروه گردشگر پس از طی مسیر در فضای داخلی باغ ملی از درب شرقی خارج شده و به سمت میدان فردوسی حرکت می کنند . عبور از میدان توپخانه و باب همایون ، ناصر خسرو ، و دیدار از شمس العماره ( ضمن یک توقف کوتاه ) ، میدان 15 خرداد  و بازدید از کاخ گلستان در میدان ارک ، عبور از خیابان خیام شمالی و سپس ورود به پارک شهر از درب شمالی ، برنامه مسیر پیمایی این همایش در نظر گرفته شده است .

باصری  در ادامه افزود: برای این همایش در تمام مناطق تهران فراخوان داده شده و شهروندان می توانند با مراجعه به معاونت اجتماعی در شهرداری مناطق خود، نسبت به ثبت نام اقدام کنند . شرکت در این همایش محدودیت  سنی نداشته و با توجه به اینکه ملزومات آن دوچرخه است ، تقریبا هزینه ای نیز در برندارد . شهروندانی که فاقد دوچرخه هستند می توانند برای دریافت دوچرخه در صبح روز همایش با ارائه کارت ملی خود ثبت نام کنند.   

وی در خاتمه گفت : بخش پایانی  همایش بزرگ تهرانگردی با دوچرخه در ساعت 10 و نیم ، در قدیمی ترین پارک تهران ( پارک شهر ) برگزار می شود که دراین  آیین اختتامیه ، 20 دستگاه دوچرخه به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: