جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 شهريور 1393     
در 12 منطقه شهر تهران طرح جدایی زباله خشک از تر به صورت پایلوت اجرایی شد

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز ؛ مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند با اشاره به فوت یک کارگر جمع آوری پسماند خشک این اتفاق را جزء موارد نادر خواند و گفت :  بسیار باعث تاسف است که شاهد باشیم برای جمع آوری پسماند خشک جان یک انسان گرفته شود . اینکه بگوییم با رخ دادن چنین اتفاقی سیستم مدیریت شهری ایراد دارد یا نظارت کم بوده ، از سر یک نگاه سطحی به این مسائل شهری بوده و ریشه واقعی این اشتباه که منجر به مرگ یک انسان شد را باید  در جاهای دیگری جستجو کرد و درست نیست تقصیر را به گردن یکدیگر بیندازیم .

شهرام فیروزی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: یکی از مواردی که حائز اهمیت است اینکه در خصوص استخدام کارگران توسط پیمانکارن ، همواره این نکته مورد تاکید بوده است که کارگران ایرانی و باسواد باشند و حتما یک سری از دوره های آموزشی را سپری کرده باشند.

وی در ادامه افزود: ضمن اینکه ما چه در گذشته و چه در حال حاضر در زمینه نظارت بسیار خوب اقدام کرده ایم و با بروز چنین اتفاقی البته نظارت را بیشتر نیز خواهیم کرد. از وظایف ناظران عالی سازمان مدیریت پسماند ، نظارت دقیق بر عملکرد و رفتار پیمانکاران و نحوه کارکرد و چگونگی استفاده از ماشین آلات و ادوات جابه جایی زباله  است .

مهندس فیروزی  گفت: علاوه بر ناظران سازمان مدیریت پسماند، ناظران پیمانکاران جمع آوری پسماند نیز به صورت شبانه روزی در زمینه گشت زنی و جلو گیری از جمع آوری غیر مجاز زباله بسیار هوشیار عمل می کنند .

فیروزی در خصوص اجرای پایلوت طرح جمع آوری پسماند خشک در نواحی 12 منطقه تهران گفت : بنا به دستورات اکید دکتر قالیباف در زمینه لزوم جداسازی پسماند خشک از مبدا ، قرار شده تا بر مبنای آخرین دستاورد های آموزشی و فرهنگی و اجرایی در سازمان مدیریت پسماند ، طرحی به صورت پایلوت در نواحی 12 منطقه تهران در زمینه جداسازی پسماند خشک از تر در مبدا اجرا شود .

وی در ادامه در خصوص نحوه اجرایی شدن این طرح بیان داشت : آموزشگرهای سازمان مدیریت پسماند که همگی از کارشناسان محیط زیست هستند ، با مراجعه مستقیم به درب منازل ، آموزش های لازم را خانه به خانه ارائه داده و در پایان آموزش گیرنده در زمینه تفکیک زباله خشک از تر توجیه می شود . پس از آن کیسه هایی آبی رنگ در اختیار  شهروندان قرار می گیرد و در نهایت  شهروندان با آگاهی از زوایای مختلف محاسن اجرای طرح ، می دانند که باید زباله های تفکیک شده را به ماشین های ملودی دار که هر هفته یک بار به محل مراجعه می کنند و مسئول جمع اوری پسماند خشک هستند ، تحویل دهند .

فیروزی گفت : اگر به هر دلیل شهروندان موفق نشدند در زمان مقرر زباله را به ماشین ملودی دار تحویل دهند ، می توانند به شماره تلفنی که روی کیسه های زباله آبی درج شده و مربوط به اداره بازیافت همان منطقه است اطلاع بدهند تا در اولین فرصت در جهت اعزام ماشین ملودی دار برای تحویل گرفتن کیسه آبی مملو از زباله خشک اقدام شود .

وی در خاتمه گفت : با اجرای موفق این طرح در 12 منطقه تهران  قرار است به صورت گسترده و در تمامی مناطق و نواحی شهر تهران این طرح را به شکل جدی اجرایی کنیم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: