جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 شهريور 1393     
توانایی های شهر داری تهران در " تور کار آفرینی " به نمایش در آمد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ؛ مدیر کار آفرینی و توانمند سازی سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت : در تور کار آفرینی شهرداری تهران که با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد ، بخش عمده از فعالیت ها و پتانسیل های شهرداری تهران در زمینه کار آفرینی ارائه شد .

محمد رضا حجت پور در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در سال 84 طبق آیین نامه ای شرح وظایف دفاتر مدیریت کارآفرینی در هیات دولت وقت مصوب شد  و به دستگاه های مختلف اجرایی جهت اجرا ابلاغ گردید. تمام دستگاه های اجرایی موظف شدند دفاتری  را در سازمان خود تحت عنوان دفاتر کار آفرینی تشکیل دهند .

وی در ادامه افزود : نزدیک به یک دهه است که بازنگری در این شرح وظایف صورت نگرفته است و در حال حاضر، جلساتی با حضور دستگاه های مختلف و شهرداری تهران برای بازنگری نسبت به این شرح وظایف در دفتر توسعه کار آفرینی در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است .

حجت پور گفت : با توجه به اینکه در این جلسات معاونین وزرا و مدیران ارشد و مدیران کل و مسئولان کار آفرینی وزارت خانه ها و سازمان های مختلف  حضور دارند ، طی دو جلسه پتانسیل و فعالیت های شهرداری تهران در حوزه کار آفرینی توسط کار آفرینی سازمان رفاه تشریح شد و با توجه به استقبالی که از برنامه های شهرداری در این زمینه توسط اعضا به عمل آمد مقرر شد تا "تور کار آفرینی " برای بازدید از فعالیت های شهرداری تهران در این حوزه اجرا شود .

وی در ادامه افزود: در روز گذشته و در تاریخ 9 شهریور 93 با حضور مدیران و مسئولان وزارتخانه های " تعاون ، کار و رفاه اجتماعی" ، "وزارت نفت "، "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" ، " وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی " ، " سازمان مرکزی دانشگاه آزاد "  ، " وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات" " وزارت صنعت ، معدن و تجارت " ، " بنیاد مسکن "،  " وزارت امور خارجه " ،" سازمان بهزیستی کشور " ، "وزارت امور اقتصادی و دارایی"  ، " وزارت جهاد کشاورزی " ، "وزارت راه و شهر سازی "، و "وزارت علوم ، تحقیثقات و فناوری" حضور داشتند که ابتدا توسط مدیر عامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، وظایف این سازمان تشریح شد .

حجت پور در خصوص این بازدید گفت: مسئولان این دستگاه ها در ادامه با حضور در مرکز خدمات اجتماعی منطقه 15 ، از نزدیک با مراکز رشد و انکیباتورها ی مستقر در این مراکز ، کلینیک کسب و کار نمایشگاه جانبی کار افرینی ، نمایشگاه و فروشگاه دست آفرین و نحوه فعالیت مرکز خدمات اجتماعی آشنا شدند  . شهرداری تهران میزبان این دستگاه ها بود و توانایی های شهرداری تهران در زمینه کار آفرینی را به نمایش گذاشت .

وی در خاتمه گفت : در ادامه برنامه که با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه همراه بود ،  از سرای محله افسریه جنوبی بازدید به عمل آمد که در این بازدید مسئولان از نزدیک با ساختار سرای محلات و خانه های مستقر در سراهای محلات و خصوصا خانه های کار آفرینی و نحوه فعالیت این مجموعه ها آشنا شدند .

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: