جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 شهريور 1393     
تبصره 48 استفاده از همه ظرفیت های مناطق و سازمان های وابسته به شهرداری را امکان پذیر ساخته است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری گفت: تشکیل کمیته هماهنگی تبصره 48 قانون بودجه شهرداری تهران در جهت هم افزایی مدیریتی در بدنه شهرداری تهران و سازمان های وابسته در احیای بافت های فرسوده و ناپایدار شهر تهران است.

فرهاد صدر افزود: در قانون بودجه امسال شهرداری تهران تبصره 48 امکان استفاده از تمامی ظرفیت های مناطق و سازمان های  وابسته به شهرداری تهران را در زمینه رفع مشکلات بافت های فرسوده و ناپایدار به ویژه معابر نفوذناپذیر آن امکان پذیر کرده است.

وی ادامه داد: در واقع این تبصره شهرداری تهران را مکلف کرده است تا زیرساختهای لازم را برای نوسازی بافت فرسوده در مناطقی که نیاز به احیا دارند، فراهم کند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری با تاکید بر اینکه در احیا و نوسازی بافت فرسوده شهر تهران تمامی سازمان ها و معاونت های شهرداری تهران وظایفی را برعهده دارند و در این میان سازمان نوسازی می تواند بر نحوه اجرای برنامه ها نظارت مدیریتی داشته باشد، بیان کرد: این تجربه در طی یک دهه اخیر به دست آمده است که هم افزایی مدیریتی در بدنه شهرداری تهران در جهت پیشبرد اهداف کلان مدیریت شهری در احیا و نوسازی بافت فرسوده می‌تواند تاثیرات بیشتری داشته باشد. باید به این مساله توجه داشت که تنها سازمان نوسازی شهر تهران متولی احیا و نوسازی نیست بلکه تمامی سازمان ها در این زمینه وظایفی را برعهده دارند.

وی یاداور شد: بر همین اساس مقرر شده تا با استناد به تبصره 48 قانون بودجه شهرداری تهران، کمیته هماهنگی و برنامه ریزی نوسازی شهر تهران با حضور تمامی مسئولان ذیربط در تمامی معاونت ها و سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران تشکیل شود.

فرهاد صدر با اشاره به تاکید شهردار تهران به مشارکت تمامی سازمان ها در نوسازی بافت فرسوده و همچنین تصمیماتی که در اولین نشست کمیته هماهنگی تبصره 48 بودجه شورای اسلامی شهر تهران انجام شد، تاکید کرد: در جلسه ارزیابی عملکرد سازمان نوسازی شهر تهران که به ریاست دکتر قالیباف برگزار شد، ایشان تاکید داشتند تا تمامی معاونت ها در بحث نوسازی بافت فرسوده با نظارت سازمان نوسازی شهر تهران ورود داشته و نقش خود را در سیاست گذاری، هدایت و نظارت احیای بافت فرسوده ایفا کنند.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که شهردار تهران نیز به آن تاکید داشت این بود که هرچند شهرداری تهران متولی نوسازی بافت فرسوده است اما باید به این مساله توجه داشت که اجرای برنامه های تصدی گری و اجرای نوسازی باید توسط مردم و بخش خصوصی انجام شود و شهرداری تهران در این بخش ورود مستقیم نداشته باشد.

صدر تاکید کرد: اجرای این راهکار نیاز به آموزش شهروندان  دارد. به عبارت دیگر نیاز است تا نهادهای اجتماعی مردم که شهرداری تهران در چند سال گذشته تجربه موفقی در راه اندازی این نهادها و سازمان ها در شهر تهران داشته است؛ در این بخش مداخله کنند و مسئولیت آموزش و فرهنگ سازی در بخش احیا و نوسازی بافت فرسوده شهر تهران را به عهده بگیرند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری با تاکید بر اینکه اجرای تبصره 48 قانون بودجه امسال شهرداری می تواند تحول بزرگی را در احیا و نوسازی بافت فرسوده شهر تهران ایجاد کند، یادآور شد: خوشبختانه ظرفیتهای اعتباری خوبی در بودجه امسال شهرداری تهران در قالب تبصره های مختلف برای مناطق و سازمانهای شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که می توان با استناد به این تبصره ها این بودجه ها را به سمت نوسازی بافت فرسوده سوق داد. اجرای این تبصره می تواند ظرفیت قابل توجه اعتباری برای نوسازی ایجاد کنیم چرا که در گذشته یکی از مشکلات این حوزه تامین اعتبارات مورد نیاز بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: