جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 شهريور 1393     
بهره برداری از 6 پارک انرژی در پایتخت تا پایان سال

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از راه اندازی 6پارک انرژی در بوستان های تهران تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی محمد شاعری درخصوص اقدامات انجام شده در راستاي توسعه پارك های انرژي شهرداري تهران در سال های اخیر گفت: در حال حاضر 6پارك انرژي در سطح شهر تهران وجود دارد که در مناطق 1 ،2، 4 ، 10، 12 و 15 افتتاح شده است. این در حالیست که در سال 93 اجراي 6 پارك انرژي در سطح مناطق 1، 3، 4 ، 12،20 و 22 در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه پارک انرژی ‌های نو با هدف توسعه‌ تکنولوژی و ایجاد شرایط مناسب برای بکارگیری انواع نوآوری‌ها و تكنولوژي‌ هاي سبز و پايدار احداث می ‌شوند، افزود: ضمن ترویج علم و آموزش در میان مردم، اوقات فراغت آنها را به نحوی شایسته بهره‌ور می‌ سازند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین ادامه داد: از آنجایی كه بوستان هاي شهري، در ارتباط مستقيم با زندگي روزمره كاربران و شهروندان مي باشند، با ارائه ايده هاي كاربردي، جذاب و بديع در زمينه استفاده از انرژي هاي نو، قادر به فرهنگ سازي در ميان اقشار مختلف مردم هستند.

وی با بیان اینکه پارک‌هاي انرژی در شهرها‌ که از منابع انرژی‌ های پاک و تجدیدپذیر بهره گرفته، توسعه اقتصادی را ترویج کرده است، گفت: این مسئله محافظت از محیط‌زیست را در دستور کار داشته و فرصت‌ های آموزشی زیادی را فراهم می‌کند که در مجموع پیشرفت به سوی آینده‌ای پایدارتر را نوید می‌ دهد.

شاعری با اشاره به اینکه طراحی پارک ‌هاي انرژی‌ بر اساس زیرساخت‌ های سبز و پایدار، تولید پاک‌تر، پیشگیری از آلودگی، کارآمدی در استفاده از انرژی‌ های نو، همکاری ‌های تولیدی و خدماتی بین شرکت ‌ها خواهد بود، افزود: این طرح در پی سود رساندن به جامعه خود است و تاثیرات آن بر محیط اطرافش همواره مثبت خواهد بود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه در واقع پارک هاي انرژی‌ با اشاره به چالش ‌های جهانی امروز برای تامین نیازهای فردا طراحی می ‌شود، اشاره کرد: مفهوم این پارک معمولا بر اساس سه عامل "پایداری"، "تکنولوژی" و "آموزش" استوار است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: