جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 شهريور 1393     
گلخانه‎ا‎ی در حسرت گل!

23050[1].jpgعملیات اجرایی احداث پروژه‌ی شهرک گلخانه‌ای خرم‌آباد که در منطقه‌ی دیناروند قرار دارد در سال 84 آغاز شد که قرار بود بهره‌برداری از آن در اختیار بخش خصوصی و اولویت دانش‌آموختگان بخش کشاورزی قرار گیرد که متأسفانه در مسیر احداث تا بهره‌برداری دچار مشکلات فراوانی شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، این گلخانه در سال 88 پس از فراهم‌شدن زیرساخت‌هایی از جمله تأمین زمین، آب، برق، گاز و... قرار شد با سرمایه‌گذاری و تأمین اعتبار به بهره‌برداری برسد و برهمین اساس فراخوانی تهیه شد، اما از آنجا که شمار دانش‌آموختگان و متقاضیان زیاد بود، ناگزیر امتیازبندی‌هایی در این زمینه شد که بر اساس آن55 نفر برگزیده شدند.

 

با گذشت بالغ بر 7 سال از زمان احداث این پروژه هنوز بهره‎بردارهای بخش کشاورزی و مسئولان چشم انتظار افتتاح آن هستند. مهرماه سال قبل برای تسریع در روند بهره‎برداری شهرک گلخانه‎ای خرم‎آباد، نشستی با حضور متولیان در محل استانداری لرستان برگزار و قرار شد این مجتمع اول تیرماه به بهره‎برداری برسد.

 

در این نشست غلامحسین خواجه‎تبریزی، مدیرعامل شرکت ره‎پویان، پیمانکار جدید این پروژه گفت: «قصد داریم تا اوایل خرداد ماه سال 93 گلخانه را تکمیل کنیم و برای محقق شدن این مهم نیاز به همت جمعی داریم.»

 

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان نیز اظهار کرد: «این شهرک زمان زیادی از دست داده و به اندازه کافی تأخیر داشته و الان در وقت اضافه هستیم. افکار عمومی پیگیر این پروژه هستند و فرصت اصلی از دست رفته که از پیمانکار جدید خواهش می‎کنیم به برنامه‎ها سرعت ببخشد تا تأخیر ادامه نداشته باشد.»

 

وی خطاب به پیمانکار جدید گفت: «آقای تبریزی شما گفتید شهرک خردادماه 93 تکمیل می‎شود، ولی ما یک ماه اضافه هم به شما وقت می‎دهیم که امیدواریم در آن زمان افتتاح شود.»

 

پس از آن جلسه روند تکمیل مجتمع شتاب گرفت و بارها مسئولان استانی از استاندار گرفته تا نمایندگان مجلس، فرماندار، جهاد کشاورزی و... از آن بازدید و در جریان امور قرار گرفتند که بازهم بر واگذاری واحدهای مجتمع تا زمان تعیین شده، خبر می‎دادند.

 

به عنوان مثال حبیب‎الله خجسته‎پور فرماندار خرم‎آباد در اوایل خردادماه سال جاری در جمع خبرنگاران گفت: «مجتمع گلخانه دیناروند 55 واحد دارد که در هفته دولت به متقاضیان واگذار خواهد شد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه پیمانکار قول داده بود، اول تیرماه این مجتمع به بهره‎برداری برسد، چرا این وعده عملی نشد؟ بیان کرد: «پیمانکار تلاشش را کرده که در زمان مقرر تحویل دهد و اول تیرماه این کار را انجام می‎دهد، اما در هفته دولت واحدها واگذار می‎شوند.»

 

گلخانه هفته دولت به بهره‎برداری نمی‎رسد

 

با این حال روزهای گذشته فرماندار خرم‎آباد در نشست خبری بازهم با سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر افتتاح نشدن مجتمع گلخانه مواجه شد که این‎گونه پاسخ داد: «تعداد زیادی از واحدها آماده هستند، اما متأسفانه به‎علت تحریم‎ها و نبود یک‎سری از تجهیزات، 55 واحد مجتمع آماده نیستند و هفته دولت به بهره‎برداری نمی‎رسد.»

 

وعده‎ی جدید؛ مجتمع برای کشت پاییزه آماده می‎شود

 

در همین حال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به ایسنا گفت: «گلخانه مقداری با مشکل اعتبار روبرو شد که با زحمات استاندار لرستان و مدیرعامل بانک کشاورزی، مبلغ موردنظر تأمین شد و هدف‎گذاری ما این است که برای کشت پاییزه آماده شود.»

 

مهرداد غضنفری تصریح کرد: «پیش‎بینی ما این بود که در هفته دولت بتوانیم واحدها را واگذار کنیم که محقق نشد. البته می‎توانستیم به‎صورت صوری یک روبان قیچی کنیم و بگوییم افتتاح شده است، ولی این کار فایده‎ای ندارد و مهم هدف ماست که تا پایان شهریور 30 واحد را به متقاضیان واگذار خواهیم کرد.»

 

وی تأکید کرد: «بقیه واحدها نیز همزمان کار می‎کنند تا همه 55 واحد برای کشت پاییزه آماده شوند و هدف‎گذاری جدید ما این است.»

 

به هر حال فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی در استان که تعدادشان هم کم نیست، کماکان چشم‎انتظار افتتاح گلخانه‎ای هستند که هنوز گل نداده و به جای گل، وعده و وعید تحویل می‎گیرند! شاید این وعده‎ی آخر باشد کس چه می‎داند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: